Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YDB1022013939 | İNGİLİZCE II | Ders | 1 | 2 | 3.00 |
Önlisans
Dili Öğrenmek. Dil bilgisel doğruluğu geliştirmek. Dil bilgisi kalıpları ve zamanları öğrenmek. Telaffuz, vurgu ve ritim geliştirmek. Konuşulan metinleri anlayabilmek.
Okt.Selin Yurdakul
1 | İngilizce metinleri okuyarak anlamaya yatkınlık sağlar. |
2 | Dersin içeriği kapsamındaki kelimeleri anlar, bilir. |
3 | Ders seviyesindeki konuşma metinlerini anlar, onlar üzerinde konuşabilir. |
4 | Ders içeriği kapsamındaki dil bilbilgisi yapılarını bilir. |
5 |
Yok
Yok
There is /are..., Prepositions, Rooms, Furniture, In and Out of Town, Directions, Was/ Were Born, Passive, Past Simple, Irregular Verbs, Saying years, People and Jobs, Telling a story, Months, Ordinal Numbers, Saying dates, Past Simple, Regular Verbs, Past Simple Questions and Negatives, Ago, Weekend Activities, Time Expressions, Sports and Leisure, Seasons, Showing Interest, Can/ Can't, Adverbs, Requests and Offers, Verbs, Verb+Nouns,, Adjective+Nouns, Opposite Adjectives, Everyday Problems, I'd like..., Some and Any, Like and Wouls Like, Shopping, Food, In a restaurant, Roleplay in a restaurant, Signs all round, Present Continuous, Present Simple and Continuous, Colours, Clothes, Opposite Verbs, What's the matter?, Future Plans, Question Words, Tenses, Transport, Pronunciation, Mını autobiography, Social Expressions konuları ve bunlarla ilgii dinleme, konuşma ve okuma aktiviteleri dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | There is /are..., Prepositions, Rooms | 3 | |
2 | Furniture, In and Out of Town, Directions | 3 | |
3 | Was/ Were Born, Passive, Past Simple, Irregular Verbs, Saying years | 3 | |
4 | People and Jobs, Telling a story, Months, Ordinal Numbers, Saying dates | 3 | |
5 | Past Simple, Regular Verbs, Past Simple Questions and Negatives, Ago | 3 | |
6 | Weekend Activities, Time Expressions, Sports and Leisure, Seasons, Showing Interest | 3 | |
7 | Can/ Can't, Adverbs, Requests and Offers, Verbs | 3 | |
8 | Ara Sınav | 1 | |
9 | Verb+Nouns,, Adjective+Nouns, Opposite Adjectives, Everyday Problems | 3 | |
10 | I'd like..., Some and Any, Like and Wouls Like, Shopping | 3 | |
11 | Food, In a restaurant, Roleplay in a restaurant, Signs all round | 3 | |
12 | Present Continuous, Present Simple and Continuous, Colours | 3 | |
13 | Clothes, Opposite Verbs, What's the matter? | 3 | |
14 | Future Plans, Question Words, Tenses, Transport | 3 | |
15 | Pronunciation, Mını autobiography, Social Expressions | 3 | |
16 | Final Sınavı | 3 |
Soars,John and Liz, 2012. New Headway, Beginner Student's Book. Özcan,F., Traylor,J.A., 2007. StartUp, Comphrensive English Practice. Flaherty, G., Bean, J., 2006. Focus On Reading, Nüans. Murphy, R., 2009. English Grammar in Use,Cambridge.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | |
[OC] 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 |
[OC] 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
[OC] 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
[OC] 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 |
[OC] 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |