Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEC2322022851 | BİLİŞİM SİSTEMLERİ ANALİZİ VE TASARIMI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4.00 |
Önlisans
Türkçe
Bilgi teknolojileri ile ilgili bilgilerin anlaşılması. Bilgi sistemi kavramı, bileşenleri ve tiplerinin bilinmesi. Yönetim Bilgi Sistemleri hakkında genel bilgi verilmesi.
Öğr.Gör. Dr. Gökhan Alper Figen
1 | 1 Bilgi Kavramı ve Bilginin Örgütler İçin Önemini açıklayabilecektir. |
2 | Yönetim bilgi sistemleri disiplini, Bilgi Sistemleri ve Bilgi Kaynakları açıklayabilecektir. |
3 | Bilgi Yönetimi ve süreçlerini açıklayabilecektir. |
4 | Bilgi Sistemleri analizi, tasarımı, kurulması ve bakımı konularında açıklama yapabilecektir. |
5 | Yönetim bilgi sistemleri , karar destek sistemleri ve uzman sistemler konularında açıklama yapabilecektir. |
6 | BİT ve BS'nin örgütsel ve yönetsel etkileri üzerinde yorumlar yapabilecektir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bilişim sistemleri geliştirme evrelerini anlar. Planlama, sistem analizi ve süreç modelini öğrenir. Sistem tasarlar. Sistemi kurar ve işletir. Analiz ve tasarım için yazılım araçlarını kullanarak örnek uygulama yapar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | BİLGİ SİSTEMLERİNE GİRİŞ:Bilgi toplumu, Veri, bilgi, üstbilgi, Sistem kavramları, Yönetimde karar verme, Karar tipleri, Bilgi filtreleme, Bilgi sistem | ||
2 | BİLGİ SİSTEMLERİNE GİRİŞ:Bilgi toplumu, Veri, bilgi, üstbilgi, Sistem kavramları, Yönetimde karar verme, Karar tipleri, Bilgi filtreleme, Bilgi sistem | ||
3 | BİLGİSAYARA DAYALI BİLGİ SİSTEMLERİ: Veri işleme sistemleri, Yönetim bilgi sistemleri ve ilgili konular, Karar destek sistemleri | ||
4 | BİLGİSAYARA DAYALI BİLGİ SİSTEMLERİ: İş zekası,Veri madenciliği Ofis Otomasyon Sistemleri,Yapay Zekâ ve Uzman Sistemler,Üst yönetim destek sistemleri | ||
5 | BİLGİSAYARA DAYALI BİLGİ SİSTEMLERİ: İş zekası,Veri madenciliği Ofis Otomasyon Sistemleri,Yapay Zekâ ve Uzman Sistemler,Üst yönetim destek sistemleri | ||
6 | BİLGİSAYARA DAYALI BİLGİ SİSTEMLERİ: İş zekası,Veri madenciliği Ofis Otomasyon Sistemleri,Yapay Zekâ ve Uzman Sistemler,Üst yönetim destek sistemleri | ||
7 | BİLGİ SİSTEMLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE KULLANILAN ARAÇLAR: Akış şemaları, Veri akış diyagramları | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | BİLGİ SİSTEMLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE KULLANILAN ARAÇLAR: Yapısal şema, Yapısal dil, Karar tabloları, Karar ağaçları | ||
10 | BİLGİ SİSTEM GELİŞTİRME YAKLAŞIMLARI : Sistem Geliştirme Hayat Çevrimi (SGHÇ), Prototipleme, Uygulama Yazılım Paketleri | ||
11 | Son Kullanıcı Geliştirmesi,CASE Araçları,Nesne Yönelimli Metodoloji,Karma metodoloji, İLETİŞİM VE AĞ SİSTEMLERİ: Ağ topolojileri, İletişim ağ tipleri | ||
12 | PROJELERİN TARTIŞMASI VE SUNUMU | ||
13 | PROJELERİN TARTIŞMASI VE SUNUMU | ||
14 | PROJELERİN TARTIŞMASI VE SUNUMU | ||
15 | Dönem Sonu Sınavı |
1. Gökçen, H., (2011), Yönetim Bilgi/Bilişim Sistemleri: Analiz ve Tasarım, Afşar Matbaacılık, Ankara. (Ders Kitabı) 2. McLeod, R. , Schell, G. (2001), Management Information Systems, 8 th.ed., Prentice Hall, New Jersey
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 30 | 30 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 117 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | [PC] 23 | [PC] 24 | [PC] 25 | [PC] 26 | [PC] 27 | [PC] 28 | [PC] 29 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 2 | 4 | |||||||||||||||||||||||||
[OC] 2 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||
[OC] 3 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||
[OC] 4 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 | 4 | |||||||||||||||||||||||
[OC] 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||
[OC] 6 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 |