GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SEC2012017851 PAZARLAMA YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 3.00

Önlisans



Bu derste; temel pazarlama kavramlarını ve modern pazarlama yaklaşımlarını öğretmektir.


Öğr.Gör.Gökhan Alper FİGEN


1 İşletmenin pazarlama anlayışının gelişimine katkıda bulunmak
2 Çevresel faktörleri analiz ederek doğru pazarlama stratejilerini geliştirmek ve uygulayabilmek
3 Pazarı bölümleyerek hedef pazarın seçimine katkıda bulunmak
4 Ürün kararlarına yardımcı olacak fikirler oluşturmak
5 Fiyatlama stratejilerinin oluşumuna katkı sağlamak
6 Tüketicinin satın alma davranışlarını anlayabilmek
7 Örgütsel pazarı oluşturan hedef kitleleri bilmek
8 Müşteri memnuniyeti ve sadakatinin önemini kavramak
9 Yeni ürünü geliştirme evrelerini bilmek
10 Bir ürünün taşıması gereken özellikleri genel hatlarıyla bilmek
11 Fiyatlandırma ve dağıtım politikaları hakkında bilgi sahibi olmak
12 Tutundurma kapsamında yararlanılan iletişim kanalları hakkında bilgi sahibi olmak


Yok


Yok


Pazarlama ile ilgili Temel Kavramlar; Pazarlamanın Gelişim Aşamaları; Pazarlama Fonksiyonları; Pazarlamada Karar Verme; Pazarlama Planlaması; Pazarlama Yönetim Süreci; Pazarlamanın Çevre Koşulları; İşletme İçi Koşullar; İşletme Dışı Koşullar; Genel Çevre Koşulları; Satın Alma Davranışları; Hedef Pazar Kararları; Pazarlama Karma Elemanlarına İlişkin Kararlar; Ürün Kararları, Fiyat Kararları, Dağıtım Kararları, Tutundurma Kararları; Pazarlama Örgütlemesi; Uygulama; Pazarlama Faaliyetlerinin Denetimi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Pazarlama İlkeleri dersinin amacı ve dersle ilgili temel kaynaklar.
2 Pazarlamaya giriş, pazarlama kavramının tanımı, pazarlama anlayışının (yaklaşımlarının) gelişimi.
3 Pazarlama çevresi, kontrol edilebilen ve kontrol edilemeyen çevresel değişkenler
4 Pazarlama bilgi sitemi ve araştırması
5 Pazar bölümlendirme, hedef pazarın seçimi ve konumlandırma
6 Tüketici pazarları ve tüketici davranışları
7 Örgütsel (endüstriyel) pazarlar ve örgütsel kullanıcıların satın alma davranışları
8 Ara Sınav
9 Müşteri değeri, müşteri sadakatı ve müşteri ilişkileri yönetimi
10 Pazarlamada ürün, inovasyon ve yeni ürün geliştirme
11 Pazarlamada fiyat ve fiyatlandırma politikaları
12 Pazarlamada dağıtım ve dağıtım politikaları
13 Pazarlamada tutundurma ve pazarlama iletişimi
14 Pazarlama yönetiminde organizasyon , uygulama ve denetim
15 Pazarlama yönetiminde organizasyon , uygulama ve denetim
16 Final Sınavı

1. İsmet MUCUK. Pazarlama İlkeleri. 20.Baskı, Türkmen Kitabevi (Zorunlu) 2. Ö.TORLAK, R.ALTUNIŞIK ve Ş.ÖZDEMİR. Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi. Sözcü Kitabevi. 3. R.ALTUNIŞIK, Ş.ÖZDEMİR ve Ö.TORLAK.Modern Pazarlama, 4.Baskı, Değişim Yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 15 2 30
Tartışma 5 1 5
Makale Kritik Etme 3 1 3
Bireysel Çalışma 2 5 10
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 3 3 9
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 8 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 77

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18 [PC] 19 [PC] 20 [PC] 21 [PC] 22 [PC] 23 [PC] 24 [PC] 25 [PC] 26 [PC] 27 [PC] 28 [PC] 29
[OC] 1 4 3 3 3 4 3
[OC] 2 4 3 3 4 4 4
[OC] 3 4 4 4 4 3
[OC] 4 5 3 5 4 4
[OC] 5 5 5
[OC] 6 5
[OC] 7 5
[OC] 8 5 5
[OC] 9 5
[OC] 10 4 4
[OC] 11 4
[OC] 12 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek