GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
KTP10820109224 SAYISAL ELEKTRONİK Ders 1 2 3.00

Önlisans


Türkçe


Dersin amacı sayısal elektronik kavramları hakkında bilgi kazandırmak ve uygulama becerilerini geliştirmek.


Öğr. Gör. Mustafa KARA


1 Lojik ifadelerini sadeleştirerek devrelerini kurabilir. 5,6 1
2 Entegre devreler kullanarak toplama ve karşılaştırma gerçekleştirebilir. 9,10 1
3 Kod çözücü, kodlayıcı, çoklayıcı, tekilleyici ve flip flop devrelerini kurabilir.
4
5


Yok


Yok


Sayı sistemleri, Boole cebiri, Karnaugh haritaları, Lojik kapılar ve tümleşik devreler, Toplayıcılar, Karşılaştırıcılar, Kod çözücüler, Kodlayıcılar, Çoklayıcılar, Tekilleyiciler, Flip floplar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Sayı sistemleri; Onluk ve ikilik sistem
2 Onluk ve ikilik sistemlerarası dönüştürmeler
3 Onaltılık ve sekizlik sistem, sistemlerarası dönüştürmeler.
4 Tümleyen kavramı, Aritmetik işlemler, Dijital kodlar.
5 Lojik kapılar
6 Deney çalışması (Lojik kapılar)
7 Lojik devreler ve deney çalışması
8 Arasınav
9 Toplayıcılar ve toplayıcı deneyleri
10 Karşılaştırıcılar ve karşılaştırıcı deneyi
11 Kod çözücüler ve deney çalışması
12 Kodlayıcı, çoklayıcı, tekilleyici
13 Tutma devreleri
14 Flip floplar
15 Flip flop deneyleri
16 Dönem sonu sınavı

1 MANO, M., 1994. Sayısal Tasarım, MEB Yay. 2 Floyd, T.L., 2006. Digital Fundamentals. Pearson Prentice Hall, Ninth Edition.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 12 5 60
Derse Katılım 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 140

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18 [PC] 19 [PC] 20 [PC] 21 [PC] 22 [PC] 23 [PC] 24 [PC] 25 [PC] 26 [PC] 27 [PC] 28 [PC] 29 [PC] 30 [PC] 31 [PC] 32 [PC] 33 [PC] 34 [PC] 35 [PC] 36 [PC] 37
[OC] 1
[OC] 2
[OC] 3
[OC] 4
[OC] 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek