Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ODUS0043 | AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 2.00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; uzaktan eğitimin tarihi gelişimini, kuramlarını, uzaktan eğitim kavramlarını ve uzaktan eğitimde kullanılan öğrenme ortamlarını, uzaktan eğitimde kullanılan tek yönlü ve çift yönlü teknolojileri ve özelliklerini bilmelerini, uzaktan eğitimle ilgili yapılmış çalışmalara ulaşabilmelerini, çocuk ve yetişkinlere yönelik hazırlanmış açık ders ve programlara erişebilmelerini ve bunları inceleyebilmelerini, uzaktan eğitim sistem ve alt sistemlerini ve Öğrenme Yönetim Sistemlerini ve özelliklerini tanımalarını sağlamaktır.
Öğr.Gör. Tevfik Fikret KOLOĞLU
1 | Açık ve uzaktan öğrenmenin tanımını yapabilecek ve buna ilişkin kavramları açıklayabilecektir. Açık ve uzaktan öğrenmenin tanımını yapar Açık ve uzaktan öğrenmeye ilişkin kavramları açıklar |
2 | Açık ve uzaktan öğrenmenin güçlü ve zayıf yönlerini açıklayabilir |
3 | Açık ve uzaktan öğrenmenin tarihsel gelişimini açıklayabilir Açık ve uzaktan öğrenmenin dünyadaki gelişimini açıklar |
4 | Açık ve uzaktan öğrenmenin Türkiye'deki gelişimini açıklar Açık ve uzaktan öğrenmede kullanılan öğrenme ortam ve teknolojilerini açıklayabilir |
5 | Açık ve uzaktan öğrenmede etkileşim türlerini açıklayabilir Açık ve uzaktan öğrenmede öğretim tasarımını açıklayabilir Açık ve uzaktan öğrenmede ölçme ve değerlendirmeyi açıklayabilir |
6 | Açık ve uzaktan öğrenme kuramlarını açıklayabilir Kitlesel açık çevrimiçi dersleri açıklayabilir Açık ve uzaktan öğrenme öğretim yöntem ve tekniklerini açıklayabilir |
Birinci Öğretim
Ön koşul yok
[Yok]
Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi; dünyada uzaktan eğitimin gelişimi; Türkiye’de uzaktan eğitimin gelişimi; uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri; açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları; açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü; öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları; açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali geliştirme ve öğrenci destek hizmetleri; farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirlenmesi; uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders izlencesi, ödev ve proje tanıtımı | ||
2 | Açık ve Uzaktan Öğrenme kavramsal çerçeve | ||
3 | Açık ve uzaktan öğrenmenin tarihsel gelişimi | ||
4 | Açık ve uzaktan öğrenme kuramlarının tanıtımı ve öğrenme kuramlarının tekrar gözden geçirilmesi | ||
5 | Açık ve uzaktan öğrenme öğretim yöntem ve teknikleri | ||
6 | Açık ve uzaktan öğrenmede öğretim ortamları ve teknolojileri | ||
7 | Açık ve uzaktan öğrenmede kullanılan teknolojiler | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Açık ve uzaktan öğrenmede etkileşim | ||
10 | Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler | ||
11 | Açık ve uzaktan öğrenmede ölçme ve değerlendirme | ||
12 | Açık ve uzaktan öğrenmede öğretim tasarımı | ||
13 | Açık ve uzaktan öğretimde güncel yaklaşımlar | ||
14 | Genel tekrar ve Yarıyıl Sonu Sınavı |
Ders içerisinde paylaşılacak olan elektronik dökümanlar
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 12 | 1 | 12 |
Soru-Yanıt | 4 | 1 | 4 |
Örnek Vaka İncelemesi | 4 | 1 | 4 |
Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Okuma | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 48 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | |
[OC] 1 | |||||||||||||||||||||
[OC] 2 | |||||||||||||||||||||
[OC] 3 | |||||||||||||||||||||
[OC] 4 | |||||||||||||||||||||
[OC] 5 | |||||||||||||||||||||
[OC] 6 |