GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ISEC2192022837 DAVRANIŞ BİLİMLERİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 2.00

Önlisans



Davranış bilimlerinin temel prensiplerini ve kavramlarını tanıyabilmek. Zihinsel süreçler ve beynin işleme biçimleri ile düşünce, davranış ve duygular arasındaki ilişkiyi açıklayabilmek. Bireyi ve bireysel davranışların psikolojik, nörolojik nedenleri hakkında bilgi sahibi olabilmek.


Dr. R. Kıvanç ARSLAN


1 Toplum kavramını ve çeşitlerini açıklar.
2 Toplumsal kuram ve kurumları irdeler.
3 Toplumsal gruplar ve aile kurumunu tartışabilecektir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


İnsan davranışı ile zihinsel süreçler arasındaki bağlantılar; zihnin entellektüel işlevleri; insan davranışını belirleyen etkenler; kişiliğin gelişim süreçleri ve kişilik örgütlenmeleri


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Sosyolojiye giriş,Toplum ve toplumsal yapı
2 Sosyolojinin araştırma yöntem ve teknikleri
3 Sosyolojinin ortaya çıkışı ve kuramsal yaklaşımlar
4 Kültür
5 Toplumsallaşma ve Toplumsal gruplar
6 Aile kurumu
7 Toplumsal tabakalaşma ve değişme
8 Dönem sonu sınavı
9 Psikoloji bilimine giriş
10 Yaşamboyu gelişim psikolojisi
11 Güdüler ve duygular; Duyum ve algı
12 Öğrenme
13 Kişilik psikolojisi ve kişilik kuramları
14 Davranış üzerine sosyal etkiler
15 Tutumlar
16 Dönem sonu sınavı

Davranış Bilimleri, Salih Güney, Nobel yayınları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 47

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18 [PC] 19 [PC] 20 [PC] 21
[OC] 1 4 4 4 4 4 4 5 5 4 4 5 5 4 4 4 4 5 4 4 4 4
[OC] 2 4 4 4 4 4 4 4 4 4 5 4 4 4 5 4 4 4 4 4 4 4
[OC] 3 4 5 5 5 4 5 5 5 5 4 4 5 4 5 5 4 5 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek