Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IYP1112018837 | TEMEL HUKUK | Ders | 1 | 1 | 3.00 |
Önlisans
Bu dersin amacı, öğrencilere hukukun temel kavram ve kurumlarını tanıtmak, hem güncel yaşamda hem de almakta oldukları eğitimin çeşitli yerlerinde karşılaştıkları kavramların içeriği hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. Diğer yandan bundan sonraki dönemlerde alacakları hukuk derslerinin de bir anlamda alt yapısını hazırlamak amaçlanmaktadır.
Dr. R. Kıvanç ARSLAN
1 | Sosyal bilimler alanında ön lisans eğitimi için gerekli hukuk bilgilerine sahip olmak |
2 | Hukukun temel kavramlarını öğrenmek |
3 | Eğitim sürecinde alacağı diğer hukuk derslerini doğru anlama becerisi kazanmak |
4 | Günlük yaşamda kişi olarak, hak ve özgürlüklerini öğrenmek |
5 | Çalışma yaşamında donanımlı alt yapıya sahip olmak |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersin içeriği, hukuk kurallarının özellikleri ve hukukun bilgi kaynakları, hukuk kurallarının ayırımı, çağdaş hukuk sistemleri, yaptırım ve çeşitleri, kamu hukuku, özel hukuk, karma hukuk dalları ve alt ayrımları, hukukun çeşitli açılardan uygulanması, hak, hak sahipliği ve ehliyet kavramları, sorumluluk ve sorumluluğun işletilmesi, yargı örgütü ve fonksiyonu gibi hukuka ilişkin temel altyapıyı sağlayacak konulardan oluşmaktadır
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Hukukun tanımı, diğer sosyal düzen kuralları ile karşılaştırma, hukukun çeşitli anlamları ve dünyadaki belli başlı hukuk sistemleri | ||
2 | Hukukta yaptırım kavramı, türleri ve örnekleri | ||
3 | Hukukun kaynakları, yazılı ve yazısız kaynaklar, ayrıntılı olarak Anayasa, yasa, tüzük, yönetmelik, içtihat, doktrin ve örf ve adet hukuku kavramları ve örnekleri | ||
4 | Kamu Hukuku, özel hukuk ayırımı ve karma nitelikli hukuk dalları. Kamu hukuku alt dallarında anayasa, idare, ceza hukukları ve yargılama hukukları. | ||
5 | Özel hukuk alt dallarının incelenmesi. Ayrıntılı medeni hukuk özellikle, kişiler hukuku, aile hukuku. | ||
6 | Medeni hukuk, alt dallarından miras hukuku ve eşya hukukunun incelenmesi. | ||
7 | Özel hukuk alt dallarında borçlar hukuku ve ticaret hukukunun incelenmesi. | ||
8 | Ders tekrarı ve Ara Sınav | ||
9 | Yazılı hukuk kurallarının nitelikleri ve yasaların yer, zaman, anlam bakımından uygulanması, hakimin takdir yetkisi ve hakimin hukuk yaratması kavramlarının incelenmesi. | ||
10 | Türk yargı sisteminin incelenmesi. Yüksek yargı organlarının görevleri, yargı kollarının özellikleri, mahkemeler teşkilatı. | ||
11 | Hak kavramı, türleri, kamu hakları ve özel hakların incelenmesi. | ||
12 | Hakların kazanılması, kaybedilmesi, hukuki olay, hukuki eylem ve hukuki işlem kavramları ve örnekleri. | ||
13 | Hakların kazanılmasında ve kullanılmasında iyiniyetin etkileri ve hakların korunması kavramları ve örnekleri. | ||
14 | Hakların kazanılmasında ve kaybedilmesinde iyiniyetin etkinliği ve hakların korunması kavramı. | ||
15 | Anayasa Mahkemesi | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
Kemal Gözler, Temel Hukuk Bilgisi, Ekin Yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Okuma | 10 | 4 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 92 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | |
[OC] 1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 1 | 3 | 5 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 |
[OC] 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 3 | 4 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
[OC] 3 | 1 | 4 | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 4 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
[OC] 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 |
[OC] 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |