Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GSEC1932014837 | BEDEN EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 2.00 |
Önlisans
Türkçe
Dersin genel amacı meslek yüksek okulu öğrencilerinin kampus içinde,beden eğitimi derslerine katılarak sportif faaliyet ve organizasyonlara katılmalarını sağlamak, değişik fakülte ve yüksekokul öğrencilerinin kaynaşmasını sağlayarak Ordu Üniversiteli olma birlikteliğini geliştirmek, gençlerin enerjilerini pozitif yönde değerlendirmeleri için ortam sağlamak, spor kültürünün gelişmesine katkı sağlamak, öğrencilerin ileriki yaşamlarına taşıyabilecekleri üniversite ile ilgili anılarını zenginleştirmek, öğrencilere hayatları boyunca yapabilecekleri spor alışkanlığı edinmelerini sağlamak, öğrencilerin değişik spor branşları ile tanışmalarını sağlamaktadır
Okt. Ahmet İSLAM
1 | Beden eğitiminin tanımını yapabilir,Spor yapmanın insan sağlığına yararlarını acıklayabilir |
2 | Beden eğitiminin fiziksel ve zihinsel gelişimdeki rölünü acıklayabilir |
3 | Hentbol temel tekniklerini açıklayabilir,hentbol oyun kuralları hakkında bilgi verebilir |
Yok
Yok
Beden eğitimini dersini alan öğrencilerden oluşturulan 8-10 kişilik gruplar ile teorik ve uygulamalı olarak yapılmaktadır. Derslerde öğrencilere basketbol,voleybol,futbol temel teknikler ve becerileri verilmekte olup,antrenman bilgisi ile ilgili temel kavramların anlatılması iyi düzeydeki öğrencilerin yüksek okul ve üniversitenin ilgili okul takımlarında yönlendirilmekte ve değerlendirilmektedir. Ders süresi her grup için haftalık 1 saat olup, 1 kredilidir.Teorik olarak dersin temel amaçları,voleybol,basketbol ve futbolun temel oyun kuralları,temel teknikleri,Uygulamalı olarak Basketbol ;top tutma alıştırmaları,pas,şut,turnike,top sürme,perdeleme,müsabaka ortamına uygun uygulamalar,Voleybol; paslar,servis çeşitleri,smaç,blok ve müsabaka ortamına uygun alıştırmalar,Futbol; vuruşlar,top kontrolü,pas,top sürme,şut,müsabakaya uygun uygulamalar,Antrenman bilgisi antrenman nedir,performans,aerobik ve aneorobik enerji,kas çeşitleri,kuvvet ve çeşitleri,kas kasılması çeşitleri,sürat,dayanıklılık,sürantrenman temel kavramlarının kısaca açıklanması
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Beden eğitimi ve sporun tanımı ve önemi,gencler için spor eğitiminin önemi ve faydaları | 2 | |
2 | Beden eğitiminin fiziksel ,zihinsel,duygusal,psikomotor ve toplumsal gelişimdeki rölü | 2 | |
3 | ilk yardım,teşhis ve tedavi..(solunum yetmezliği,acık yaralar,yırtılma,kopma,kırık ve çıkık,soğuk sıcak tedavi,eklem yaralanmaları ) | 2 | |
4 | Basketbol hakkında genel bilgilendirme ,basketbol oyun kuralları öğretimi | 2 | |
5 | Basketbol de temel teknikler,temel duruş,top tutma alıştırmaları,pas,şut basamaklarının öğretimi | 2 | |
6 | Top sürme,turnike , ribaunt öğretimi uygulamaları | 2 | |
7 | Müsabaka ortamına uygun oyunlar | 2 | |
8 | Vize | 2 | |
9 | Hentbol hakkında temel bilgiler,hentbol oyun kuralları | 2 | |
10 | Hentbolda temel teknikler | 2 | |
11 | Hentbolda paslar ve top sürme çalışmaları | 2 | |
12 | Hentbolda atışlar savunma alıştırmaları | 2 | |
13 | Müsabaka ortamına uygun oyunlar | 2 | |
14 | Eğitsel oyunlar | 2 | |
15 | Eğitsel oyunlar | 2 | |
16 | Final sınavı | 2 |
Spor Bilimleri Öğretimi Hikmet ARACI-Şennur ARACI, 2014
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | |
[OC] 1 | 4 | 2 | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | |
[OC] 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | |
[OC] 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 |