GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ODUS0041 MEDYA ETİĞİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 2.00

Önlisans



Bu dersin amacı öğrencilerin,genel olarak medya etiğini, özelde halkla ilişkiler meslek prensiplerini öğreterek meslek hayatında bu prensiplere önem vermesini temin etmektir.



1 İletişim alanındaki tarihî, teorik, kavramsal, ve hukukî yaklaşımları öğrenme ve uygulayabilme.
2 Halkla ilişkiler temel kavramlarını edinme ve uygulamaya aktarabilme.
3 Teorik ve uygulamalı olarak bir bilimsel araştırmanın nasıl yapılacağı bilgisine sahip olabilme.
4 Kurumsal iletişim yönetimini ilgilendiren uygulama ve değerlendirme bilgisine sahip olabilme.
5 Ulusal ve uluslar arası sahalarda halkla ilişkiler disiplini ile bağlantı olabilecek güncel olay ve durumları takip edebilme ve halkla ilişkiler disiplini perspektifinden değerlendirebilme

Birinci Öğretim


YOK


YOK


İletişim hürriyeti, etik ve ahlâk kavramı, medya etiği, meslek ilkeleri özdenetim kavramı, özdenetim kuruluşları. Halkla ilişkiler ve reklâm meslek ahlâk prensipleri. Türkiye’de medyeda özdenetim, basın meslek kuruluşları ve meslek ilkeleri. Türkiye’de medyanın etik problemleri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş: Medyanın kısa tarihcesi ve Medyanın gücü YOK YOK
2 İletişim hürriyeti ve unsurları YOK YOK
3 Sosyal sorumluluk teorisi ve medyada özdenetim YOK YOK
4 Medya ahlâkı ve etik YOK YOK
5 Medya özdenetim kuruluşları YOK YOK
6 Medyanın özdenetim modelleri YOK YOK
7 ARA SINAV YOK YOK
8 Medya etiği çerçevesinde tartışılan temel meseleler YOK YOK
9 Milletlerarası sahada ahlâk prensipleri ve özdenetim kuruluşları YOK YOK
10 Halkla ilişkiler ve etik meslek ilkeleri YOK YOK
11 Reklâmcılık ve etik meslek ilkeleri YOK YOK
12 Türk medyasında ilk meslek teşekkülleri ve etik yok yok
13 Günümüz Türk medyasında etik ve özdenetim ve uygulamaları YOK YOK
14 FİNAL SINAVI YOK YOK

- Televizyon Haberlerinde İdeoloji / Çiler Dursun - Medya Morfoz / Ragıp Duran - Medya Demokrasisi / Thomas Meyer - Basının Gücü / Martin Walker - Yazılı Basında Haber ve Habercilik Etiği / Atilla Girgin - Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Kitle İletişim Araçlarına İlişkin Temel Kuralları Kitapçığı - I. ve II. Medya ve Etik Sempozyumu Bildiri kitapları




YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Toplam İş Yükü (saat) 0

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10
[OC] 1 4 4 4 4 4
[OC] 2 4 4 5 3
[OC] 3 3 3 3
[OC] 4 5 3 3 4
[OC] 5 4 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek