GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ODUS0038 MEDYA OKURYAZARLIĞI Seçmeli Ders Grubu 2 4 2.00

Önlisans



Bu ders, bireylerin medya karşısındaki konumuna ilişkin farkındalık kazanmalarını, çağdaş medya tüketicisinin sahip olması gereken medya okuryazarlığı yeterliliklerini kazanmalarını ve medya kültürüne eleştirel yaklaşma tutumları geliştirmelerini amaçlamaktadır.



1 İletişim kavramını tanımlar ve iletişimi toplumsal, ekonomik ve siyasal boyutları ile ilişkilendirir;
2 İletişim çağı ve kültürel değişmeler arasındaki ilişki ve etkileşimi açıklar;
3 İletişim çağının temel endüstrisi olarak medya endüstrisinin yapısını ve işlevlerini kavrar;
4 Medyanın ekonomi, siyasal ve toplumsal yaşam ve kültür üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini kavrar;
5 Endüstriyel kültürün etkileri ile bireyin kazanması gereken yeni nitelik ve okuryazarlık türleri arasında ilişki kurar;

Birinci Öğretim


Bu dersin ön koşulu yoktur.


yok


İletişim kavramını tanımlamak ve iletişimi toplumsal, ekonomik ve siyasal boyutları ile ilişkilendirmek; İletişim çağı ve kültürel değişmeler arasındaki ilişki ve etkileşimi açıklamak İletişim çağının temel endüstrisi olarak medya endüstrisinin yapısını ve işlevlerini kavramak. Medyanın ekonomi, siyasal ve toplumsal yaşam ve kültür üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini kavramak.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Oryantasyon (Dersin temel kavramları, amacı, içeriği, haftalık planı ve temel kaynakları)
2 İletişim Çağı yok yok
3 Kültür endüstrisi YOK YOK
4 Bir kültür endüstrisi üretim aracı olarak medya YOK YOK
5 Çeşitli kuramların ışığında medya türleri YOK YOK
6 Medyanın ekonomi-politik ve sosyo-kültürel etkileri YOK YOK
7 ARA SINAV YOK YOK
8 Kültür endüstrisinin doğurgusu olarak yeni okuryazarlık türleri yok yok
9 Medya okuryazarlığının dayandığı temel ilkeler yok yok
10 Medyada kullanıcı denetimi ve medya okuryazarının yeterlilik ve becerileri yok yok
11 Tarihsel bağlam ve medya okuryazarlığı eğitimi yok yok
12 Medya Okuryazarlığı Öğretim Programı yok yok
13 Medya analiz çalışmaları: Haberler ve reklamlar YOK YOK
14 FİNAL SINAVI YOK YOK

1. Abdurrahman Şahin, Eleştirel Medya Okuryazarlığı, Anı Yay. 2. Çağrı Alagözlü, Türkiye'de ve AB Ülkelerinde Medya Okuryazarlığı: Örnek İncelemeler, Pelikan Yay. 3. David Crowley, Paul Heyer, İletişim Tarihi: Teknoloji-Kültür-Toplum, Siyasal Kitabevi Yay. 4. Enderhan Karakoç, Medya ve Popüler Kültür: Eleştirel Bir Yaklaşım, Literatürk Academia Yay. 5. Erhan Arslan, Kitle İletişim Kuramları Çerçevesinde Medya ve Haber, Literatürk Academia Yay. 6. Erol Mutlu, Globalleşme, Popüler Kültür ve Medya, Ütopya Yay. 7. Erol Mutlu, Kitle İletişim Kuramları, Ütopya Yay.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Zorunlu staj uygulaması yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 15 15
Final Sınavı 1 15 15
Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 60

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10
[OC] 1 3
[OC] 2 4
[OC] 3 4
[OC] 4 5
[OC] 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek