Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ODUS0038 | MEDYA OKURYAZARLIĞI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 2.00 |
Önlisans
Bu ders, bireylerin medya karşısındaki konumuna ilişkin farkındalık kazanmalarını, çağdaş medya tüketicisinin sahip olması gereken medya okuryazarlığı yeterliliklerini kazanmalarını ve medya kültürüne eleştirel yaklaşma tutumları geliştirmelerini amaçlamaktadır.
1 | İletişim kavramını tanımlar ve iletişimi toplumsal, ekonomik ve siyasal boyutları ile ilişkilendirir; |
2 | İletişim çağı ve kültürel değişmeler arasındaki ilişki ve etkileşimi açıklar; |
3 | İletişim çağının temel endüstrisi olarak medya endüstrisinin yapısını ve işlevlerini kavrar; |
4 | Medyanın ekonomi, siyasal ve toplumsal yaşam ve kültür üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini kavrar; |
5 | Endüstriyel kültürün etkileri ile bireyin kazanması gereken yeni nitelik ve okuryazarlık türleri arasında ilişki kurar; |
Birinci Öğretim
Bu dersin ön koşulu yoktur.
yok
İletişim kavramını tanımlamak ve iletişimi toplumsal, ekonomik ve siyasal boyutları ile ilişkilendirmek; İletişim çağı ve kültürel değişmeler arasındaki ilişki ve etkileşimi açıklamak İletişim çağının temel endüstrisi olarak medya endüstrisinin yapısını ve işlevlerini kavramak. Medyanın ekonomi, siyasal ve toplumsal yaşam ve kültür üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini kavramak.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Oryantasyon (Dersin temel kavramları, amacı, içeriği, haftalık planı ve temel kaynakları) | ||
2 | İletişim Çağı | yok | yok |
3 | Kültür endüstrisi | YOK | YOK |
4 | Bir kültür endüstrisi üretim aracı olarak medya | YOK | YOK |
5 | Çeşitli kuramların ışığında medya türleri | YOK | YOK |
6 | Medyanın ekonomi-politik ve sosyo-kültürel etkileri | YOK | YOK |
7 | ARA SINAV | YOK | YOK |
8 | Kültür endüstrisinin doğurgusu olarak yeni okuryazarlık türleri | yok | yok |
9 | Medya okuryazarlığının dayandığı temel ilkeler | yok | yok |
10 | Medyada kullanıcı denetimi ve medya okuryazarının yeterlilik ve becerileri | yok | yok |
11 | Tarihsel bağlam ve medya okuryazarlığı eğitimi | yok | yok |
12 | Medya Okuryazarlığı Öğretim Programı | yok | yok |
13 | Medya analiz çalışmaları: Haberler ve reklamlar | YOK | YOK |
14 | FİNAL SINAVI | YOK | YOK |
1. Abdurrahman Şahin, Eleştirel Medya Okuryazarlığı, Anı Yay. 2. Çağrı Alagözlü, Türkiye'de ve AB Ülkelerinde Medya Okuryazarlığı: Örnek İncelemeler, Pelikan Yay. 3. David Crowley, Paul Heyer, İletişim Tarihi: Teknoloji-Kültür-Toplum, Siyasal Kitabevi Yay. 4. Enderhan Karakoç, Medya ve Popüler Kültür: Eleştirel Bir Yaklaşım, Literatürk Academia Yay. 5. Erhan Arslan, Kitle İletişim Kuramları Çerçevesinde Medya ve Haber, Literatürk Academia Yay. 6. Erol Mutlu, Globalleşme, Popüler Kültür ve Medya, Ütopya Yay. 7. Erol Mutlu, Kitle İletişim Kuramları, Ütopya Yay.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Zorunlu staj uygulaması yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | |
[OC] 1 | 3 | |||||||||
[OC] 2 | 4 | |||||||||
[OC] 3 | 4 | |||||||||
[OC] 4 | 5 | |||||||||
[OC] 5 | 5 |