Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HITP2152014835 | HALKLA İLİŞ. ve KAMP. - I | Ders | 2 | 3 | 4.00 |
Önlisans
Türkçe
Derste halkla ilişkilere dair temel kavramlar anlatıldıktan sonra halkla ilişkiler uygulamaları için aşamalar ve araçlar, hedef kitlenin seçimi, kampanya planının yapılması uygulamalı olarak anlatılmaktadır. Çeşitli kampanya uygulamalarıyla konuların pekiştirilmesi sağlanmaktadır. Ders, halkla ilişkiler ve tanıtım öğrencilerine teorik bilgilerini uygulamada görme fırsatını vermeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda derste öncelikli olarak halkla ilişkiler kampanyaları, kampanya aşamaları ve halkla ilişkiler pratiğinde kullanılan teknikler üzerinde durulmaktadır.
DENİZ AKIN
1 | Halkla ilişkiler kampanası hazırlama ile ilgili teorik bilgiye sahip olma |
2 | Halkla ilişkiler kampanyası örneği inceleme ve değerlendirme yapabilme |
3 | Teorik bilgiyi örnek olay hazırlamada kullanabilme |
4 | Takım çalışma yürütebilme |
5 | |
6 | |
7 | |
8 |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Halkla ilişkiler kampanyası hazırlama süreci; halkla ilişkiler kampanyasının aşamaları; halkla ilişkiler kampanyalarında araştırma ve durum analizi basamağında yürütülen çalışmalar; kampanyaya amaç belirleme; hedef kitle belirlemem ve analiz süreci.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Halkla ilişkiler kampanyası hazırlama süreci ve aşamalarına genel bir bakış. Örnek halkla ilişkiler kampanyası hazırlama amacıyla gruplar oluşturma | ||
2 | Kampanyanın sorun saptama ve durum analizi basamağı | ||
3 | Araştırmanın halkla ilişkiler çalışmalarındaki önemi ve kullanılan araştırma yöntemleri | ||
4 | Araştırmanın halkla ilişkiler çalışmalarındaki önemi ve kullanılan araştırma yöntemleri | ||
5 | Hedef kitle belirleme ve analiz süreci | ||
6 | Kampanya amacını saptama aşaması ve dikkat edilmesi gerekenler | ||
7 | genel tekrar | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Öğrenciler tarafından oluşturulan guruplarca hazırlanan örnek kampanya çalışmaları inceleme | ||
10 | Kampanyanın planlama basamağını oluşturan süreçler | ||
11 | Öğrenciler tarafından oluşturulan guruplarca hazırlanan örnek kampanya çalışmaları inceleme | ||
12 | Medya ve iletişim stratejisi oluşturma | ||
13 | Öğrenciler tarafından oluşturulan guruplarca hazırlanan örnek kampanya çalışmaları inceleme | ||
14 | Yaratıcı stratejiyi belirleme | ||
15 | Öğrenciler tarafından oluşturulan guruplarca hazırlanan örnek kampanya çalışmaları inceleme | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Aydede, Ceyda. Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları, İstanbul:MediaCat Yayınları, 2002.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 1 | 18 | 18 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 18 | 36 |
Proje Hazırlama | 2 | 18 | 36 |
Proje Sunma | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 108 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | |
[OC] 1 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 |
[OC] 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 |
[OC] 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
[OC] 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 |
[OC] 5 | ||||||||||
[OC] 6 | ||||||||||
[OC] 7 | ||||||||||
[OC] 8 |