Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İESN24320109126 | ÇİNİ II | Ders | 2 | 3 | 3.00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci, klasik motiflerden oluşturulan çini yapabilecektir
ÖĞR. GÖR. ELİF ŞENGÜL
1 | Klasik desenlerden çini deseni hazırlamak |
2 | Çini yapmak |
Yok
Yok
Çini yapımın ön hazırlık yapmak ve çini tekniklerini uygulayabilmek
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Mavi boyanın su ayarını yapma | ||
2 | Mavi boyanın su ayarını yapma | ||
3 | Türkuaz boyanın su ayarını yapma | ||
4 | Mavi boya ile desenin ana motiflerini boyama | ||
5 | Motifleri koyu dan açığa doğru boyama | ||
6 | Motiflerin göbek kısımlarını türkuaz boyama | ||
7 | Her boyama boyayı karıştırma | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Boyaları hazırlamak. | ||
10 | Türkuaz boyayı yanmaması için kalın kullanmama | ||
11 | Motiflerde boyanmamış alan bırakmama | ||
12 | Zeminli boyama mavi renk kullanmak | ||
13 | Zeminli boyamayı dımdık fırçasıyla yapmak | ||
14 | Boyamayı tamamlamak | ||
15 | Zeminli boyamada desenlerin zemin kısımlarını boyamak | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
Çini uygulama da gerekli malzemeler Çini ile ilgili yerel ve yabancı kaynaklar
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 12 | 12 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 102 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | |
[OC] 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 1 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 5 | 1 | 2 | 1 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 1 | 1 | 5 | 4 | 1 | 3 | 5 | 1 | 2 | 1 | 4 | 4 | 5 |