Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEC27920138120 | ESTETİK | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3.00 |
Önlisans
Türkçe
Bu ders ile kuramsal estetik ve sanat felsefesine giriş, sanat, sanatta güzel kavramları ve onların metodolojik olarak irdelenmesi ile antik dönemden günümüze kadar olan düşünürlerin estetik ve güzel kavramına kuramsal yaklaşımlarının ön lisans düzeyinde kazandırılması amaçlanır.
ÖĞR. GÖR. ELİF ŞENGÜL
1 | Sanatta estetik ve güzele yönelik kavramları tanımlayabilir. |
2 | Günümüz sanatına yönelik estetik ve eleştirel bakış açısı kazanır |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Estetik ve güzel kavramlarının tanımlanarak, sanat, sanatçı, sanat ürünü, sanat eseri, sanat yapıtı kavramlarının irdelenmesi. İçeriğe yönelik literatürün ve kaynakların tanıtımı. Antik dönemden günümüze düşünürlerin güzele yönelik görüşleri. Günümüz sanatına yönelik estetik ve eleştirel bakış açısı kazandırılır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı, ders literatür ve kaynak önerisi. Estetik ve güzel kavramının tanımı ve örnekler | ||
2 | Estetik ve güzel kavramının temel taşları sanat, sanatçı ve alıcı kavramlarının açılımı | ||
3 | Terminolojiye yönelik sanat ürünü, sanat eseri, sanat yapıtı kavramlarının örneklerle yorumlanması ve açıklanması. | ||
4 | Sanatın ve estetiğin psikolojik bakış yönünün açıklanması ve yorumlanması | ||
5 | Estetik yargı kavramının tanımlanması ve örnekler | ||
6 | Antik yunanın güzele ve sanata bakışlarının sanat eserleri ile birlikte tarihsel değerlendirilmesi | ||
7 | Güzeli sistematik olarak inceleyen ilk düşünür Platon’nun görüşleri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Sanatı sistematik olarak inceleyen ilk düşünür Aristo’nun görüşleri | ||
10 | Poesis, Mimesis ve Katharsis kavramlarının güzel ve sanatla ilişkilendirilmesi | ||
11 | Estetik ve güzel kavramlarının resim, heykel ve mimari v.b. sanatlarlla değerlendirilmesi | ||
12 | Kısaca Croce, Tein ve Lalo’nun kuramları ve günümüze etkileri. | ||
13 | Günümüz sanatının estetik açıdan yorumlanması ve öneriler | ||
14 | Genel değerlendirme ve eleştiri | ||
15 | Sanata bakış ve eleştiri olguları | ||
16 | Dönem sonu sınav |
Ders kitabı, yardımcı kitap ve diğer kaynaklar
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 8 | 8 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | |
[OC] 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 |
[OC] 2 | 4 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 4 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 |