Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEC215201291190 | ISITMA VE SOĞUTMA SİSTEMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3.00 |
Önlisans
Türkçe
1-Taşıt üzerindeki iklimlendirme sistemleri hakkındaki temel bilgileri genişleterek, yeni bilgi ve beceriler kazanabilme. 2-Teorik bilgilerin uygulama çalışmalarıyla pekiştirme. 3-Taşıt iklimlendirme sistemleri üzerindeki teknolojik gelişimleri takip edebilme.
Yrd.DoçDr.Mithat AKGÜN
1 | Taşıt tipi soğutma, ısıtma ve havalandırma sistemlerinin mekanik ve elektrikli devre elemanlarını tanır. |
2 | Taşıt iklimlendirme sistemlerinin bakımı, arızalarının tespiti ve giderilmesi, elektrik devre şemalarının incelenmesi ve devre takibi. |
3 | Isıtma sistemi elemanları. Kompresörlü sistemler ve çeşitleri ve elemanları. Kumanda sistemleri, iklimlendirme sistemi algılayıcıları. |
4 | Taşıtların ısıtılması, soğutulması ve ortam havasının rutubetinin alınması, termodinamik çevrimleri. Soğutma sistemlerinde kullanılan soğutucu akışkanlar. |
5 | Taşıt tipi soğutma, ısıtma ve havalandırma sistemlerinin devre elemanlarını şematik resminden tanıyabilir. |
Yok
Yok
A-Taşıt iklimlendirme sistemlerini oluşturan elemanların teorik analizi. B-Taşıt iklimlendirme sistemlerini oluşturan elemanlar. C-Taşıt iklimlendirme sistemlerinde yeni teknolojiler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Isıtma, Soğutma, Nemlendirme gibi teorik ifadeler. Havanın karıştırılması, ısıtılması, soğutulması ve nemlendirilmesi prosesleri. | ||
2 | Isıtma, Soğutma, Nemlendirme gibi teorik ifadeler. Havanın karıştırılması, ısıtılması, soğutulması ve nemlendirilmesi prosesleri. | ||
3 | Soğutucu akışkanların performans özellikleri. Soğutucu akışkanların soğutma sistemi ile olan etkileşimi. | ||
4 | Taşıt İklimlendirme Sistemini Oluşturan Elemanlar.Taşıt tipi soğutma, ısıtma ve havalandırma sistemleri. Taşıt iklimlendirme sistemlerinin , taşıt sistemleri arasındaki etkileşimi. | ||
5 | Taşıt tipine göre iklimlendirme sistemi seçimleri. İklimlendirme sistemlerinin taşıt performansına etkileri ve teorik analizi. | ||
6 | Taşıt tipi soğutma, ısıtma ve havalandırma sistemlerinin mekanik ve elektrikli devre elemanları. Taşıt tipi soğutma, ısıtma ve havalandırma sistemlerinin devre elemanları ve devre şemaları. | ||
7 | Mekanik devre elemanlarının görevleri. Elektrik devre elemanlarının önemi ve görevleri. | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Taşıt iklimlendirme sistemi şeması yardımıyla elemanların ve devrenin çalışmasını izleme. Taşıt iklimlendirme sistemi montajı, tamir ve bakım işlemleri | ||
10 | Taşıt iklimlendirme sistemi montaj, tamir ve bakım araç ve gereçleri. Taşıt iklimlendirme sistemi periyodik bakım işlemleri. | ||
11 | Taşıt iklimlendirme sistemi, önemli arıza sebepleri ve giderilme yöntemleri. | ||
12 | Soğutucu akışkanların çevre kirliliğine etkileri | ||
13 | Soğutucu akışkanların çevre kirliliğine etkileri ve alınan önlemler | ||
14 | Taşıtlarda kullanılan yeni geliştirilen soğutma sistemleri. | ||
15 | Taşıtlarda kullanılan yeni geliştirilen soğutma sistemleri. | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
1. Çengel, Y.A., Boles M.A., 1996, Mühendislik Yaklaşımıyla Termodinamik, McGraw Hill-Literatür, İstanbul, ISBN:975-7860-78-6 2. Incropera Frank P., DeWitt David P., Fundamentals of Heat and Mass Transfer Fifth Edition, Wiley, John & Sons, 2001.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 84 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | |
[OC] 1 | 3 | |||||||||||||||||||||
[OC] 2 | 4 | |||||||||||||||||||||
[OC] 3 | 3 | 2 | ||||||||||||||||||||
[OC] 4 | 4 | 1 | ||||||||||||||||||||
[OC] 5 | 5 | 2 |