Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UMPS2162015273 | DAVRANIŞ BİLİMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3.00 |
Önlisans
Türkçe
• Sosyoloji ve Psikoloji Bilimini kavrama, kültür kavramı ve özelliklerini, kişilik ve davranış kavramlarını anlama, kişisel, sosyal ve mesleki yaşantılara taşıyabilme becerisi kazandırmaktır.
Öğr. Gör. Anıl Kaan UÇAR
1 | Sosyoloji ve Psikoloji Biliminin temel kavramlarını açıklayabilme |
2 | İnsan davranış ve davranış biçimlerini anlama ve tanımlayabilme, toplumdaki önemini açıklayabilme |
3 | Kişisel ve mesleki yaşamında davranışları değerlendirebilme |
Yok
Yok
• Sosyolojinin tanımı, sosyolojinin ortaya çıkışı ve kuramsal yaklaşımlar, Toplumsal yaşamdaki yeri, grup ilişkilerindeki önemini ve amacı • Toplumsal yapı, Toplumsal sınıf; aile ve aile çeşitleri; evlilik ve boşanma, Kişisel ve mesleki yaşamında davranışları değerlendirebilme • Psikoloji Bilimini oluşturan öğeler ve temel amaçlar , Psikolojinin temel amaçları, Psikolojinin diğer bilimlerle ilişkisi • Güdüler ve Duygular; duyum ve algı; öğrenme ve öğrenme kuramları; kişilik kavramı ve kişilik gelişimi; motivasyonve motivasyon kuramları; savunma mekanizmaları
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sosyolojinin tanımı, Sosyolojinin ortaya çıkışı ve kuramsal yaklaşımlar, Toplumsal yaşamdaki yeri, grup ilişkilerindeki önemini ve amacı | ||
2 | Toplum türleri ve özellikleri(Avcılık ve toplayıcılık toplumları, Çobanlıkla geçinen göçebe toplumlar,İlkel tarım toplumları , Tarım toplumları ve Endüstriyel toplumlar), Toplumsal düzeni sağlayan kurumlar ( Aile, Ekonomi, Eğitim, Din,Politik, Hukuk, Tıp, Bilim ve Askeri kurumlar), | ||
3 | Toplumsal yapı | ||
4 | Aile çeşitleri | ||
5 | Evlilik çeşitleri ve boşanma | ||
6 | Psikoloji Bilimini oluşturan öğeler ve temel amaçlar , Psikolojinin temel amaçları, Psikolojinin diğer bilimlerle ilişkisi | ||
7 | Güdüler ve Duygular | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Duyum ve Algı | ||
10 | Öğrenme ve öğrenme kuramları | ||
11 | Kültürün özellikleri, kültürel farklılıklar ve kültürel birleşme, dil ve kültür, kültürü oluşturan parçalar | ||
12 | Kültürün özellikleri, kültürel farklılıklar ve kültürel birleşme, dil ve kültür, kültürü oluşturan parçalar | ||
13 | Çocukluk dönemi, Çocukta dil gelişimi, ergenlik dönemi | ||
14 | Motivasyon ve motivasyon kuramları | ||
15 | Savunma mekanizmaları | ||
16 | Final Sınavı |
İnsan ve Davranışı; Doğan Cüceloğlu, 1993, Remzi Kitabevi, Ankara Davranış Bilimleri, Doç.Dr.Hasan Tutar, Seçkin Yayıncılık, 2013
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 87 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | |
[OC] 1 | 5 | ||||||||||||||||
[OC] 2 | 5 | ||||||||||||||||
[OC] 3 | 5 |