Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UMPS2012013273 | İŞLETME YÖNETİMİ I | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3.00 |
Önlisans
• İşletmenin önemini öğretmek • İşletme ilkelerini öğretmek • İşletme sürecini öğretmek • İşletme yönetiminde öğrencilerin yeteneklerini geliştirmek
Öğr. Gör. Tarık ARIK
1 | İşletmeyle ilgili bilgi ve becerilere sahip olmak. |
2 | İş yeri kurma fikrini oluşturmak |
3 | İş yerini faaliyete açmak |
Yok
Yok
• İşletmenin tanımı ve çeşitleri • İşletmenin kuruluş çalışmaları • İş yerinin faaliyete başlaması
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | İşletmeciliğe giriş | ||
2 | İşletmenin tanımı ve çeşitleri | ||
3 | Pazardaki boşlukları tespit etmek | ||
4 | Yatırım alternatiflerini değerlendirmek, en uygunu olanı seçmek | ||
5 | Yapılabilirlik çalışmalarını yürütmek | ||
6 | İşletmenin çevresini tanıma | ||
7 | Talep analizi ve tahmini yapmak işletmenin kuruluş yerini belirlemek | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | İşletmenin kuruluş yerini belirlemek işletmenin hukuksal yapısını belirlemek | ||
10 | İşletmenin hukuksal yapısını belirlemek | ||
11 | İş yerinin kapasitesini belirlemek, toplam yatırım maliyetini belirleyerek finansmanını sağlamak | ||
12 | Tahmini gelir-gider hesabını yapmak | ||
13 | İşyeri ve üretim planı yapmak | ||
14 | Yatırımın kurulum işlemlerini yürütmek | ||
15 | Uygun yapıyı oluşturup iş yerini açmak | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 35 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 83 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | |
[OC] 1 | 5 | 1 | |||||||||||||||
[OC] 2 | 5 | 1 | |||||||||||||||
[OC] 3 | 2 | 5 | 1 |