Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UMP2072013273 | KAMU MALİYESİ | Ders | 2 | 3 | 3.00 |
Önlisans
• Kamu maliyesinin önemini öğretmek • Kamu gelir ve giderlerini öğretmek • Bütçe sistemini öğretmek
Öğr. Gör. Tarık ARIK
1 | Kamu maliyesinin temel kavramlarını, kamu maliyesinin gelişim ve mali olayları açıklayabilecektir. |
2 | Kamu harcamalarının ve kamu gelirlerinin önemi, çeşitleri ve ayrımını yapabilecektir. |
3 | Bütçe konusunu kavrayabilecektir ve Türk bütçe sistemini değerlendirebilecektir |
4 | Devlet borçlarını açıklayabilecektir. |
5 | Maliye politikasını değerlendirebilecektir |
Yok
Yok
• Kamu Maliyesinin Tanımı ve Konusu • Kamu Harcamalarının Önemi ve Çeşitleri • Kamu Gelirlerinin Önemi Ve Çeşitleri • Türk Bütçe Sistemi • Maliye Politikası
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kamu Maliyesinin Tanımı ve Konusu | ||
2 | Kamu Maliyesinin Gelişimi ve Mali Olaylar | ||
3 | Kamu İktisadi Faaliyetleri | ||
4 | Kamu Harcamalarının Önemi ve Çeşitleri | ||
5 | Kamu Harcamalarının Ayrımı | ||
6 | Kamu Gelirlerinin Önemi Ve Çeşitleri | ||
7 | Kamu Gelirlerinin Ayrım | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Vergilerin Tasnifi | ||
10 | Bütçe Kavramı Ve Bütçenin Tarihi Gelişimi | ||
11 | Türk Bütçe Sistemi | ||
12 | Devlet Borçları | ||
13 | Devlet Borçlarının Sınıflandırılması | ||
14 | Maliye Politikası | ||
15 | Final Sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 88 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | |
[OC] 1 | 1 | 3 | |||||||||||||||
[OC] 2 | 2 | 3 | |||||||||||||||
[OC] 3 | 2 | 3 | |||||||||||||||
[OC] 4 | 1 | 3 | |||||||||||||||
[OC] 5 | 2 | 3 |