Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UMP2032013273 | PAKET PROGRAMLAR I | Ders | 2 | 3 | 4.00 |
Önlisans
Türkçe
• Bilgisayar tabanlı muhasebe ilkeleri öğretmek • Bilgisayar tabanlı muhasebe işlemleri öğretmek • Bilgisayarlı muhasebe de muhasebe kayıtları için öğrencilerin yeteneklerini geliştirmek
Sezgin ÇANAKCİ
1 | Hesap açma, hesabın kalan vermesi ve hesabın kapanması işlemlerinin ve detay hesap mantığının öğrenilmesi |
2 | Paket programın iş hayatındaki öneminin öğrenilmesi |
3 | Muhasebede kullanılan fişlerin bilgisayar ortamında uygulanması |
4 | Muhasebede kullanılan defter, rapor ve tabloların bilgisayar ortamında hazırlanmasının öğrenilmesi |
5 | Dönem açma-kapamanın öğrenilmesi ve uygulanması. |
6 | Dosya bakımının öğrenilmesi ve uygulanması. |
Yok
Yok
• Muhasebenin tanımı, işlevleri, sınıflandırılması ve temel kavramları • Esnafın tanımı, Hesap açma işlemleri • Ticari belgeler ve bilgisayarda düzenlenmesi • Hesap Özeti, beyanname ve bildirimler • Nakit, stok modülleri • Bilgisayardaki Muhasebe modülü • Tek Düzen Hesap Planı ve Prensipleri • Takım Projesi Sunumları
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Muhasebe tanımı, fonksiyonları, sınıflandırılması ve temel kavramları | ||
2 | Tacirin tanımı ,açılış işlemleri ve tacirlerin V.U.K.uyarınca tutmakla yükümlü olduğu defterler hakkında bilgi vermek. | ||
3 | Ticari belgelerin örnekler doğrultusunda anlatımı ve güncel hayatta sıkça kullanılan ticari belgelerin görsel olarak sunulması. | ||
4 | Ticari belgelerin işletme defterine bilgisayar ortamında kayıtlanması ( muhasebeleştirilmesi). | ||
5 | İşletme Hesap Özeti doğrultusunda beyanname ve bildirge sorumluluklarının yerine getirilmesi (Katma değer vergisi beyannamesi, muhtasar beyannamesi, Geçici Vergi Beyannamesi, SGK aylık Hizmet Bildirgesi, İşkur bildirgesi) | ||
6 | Muhasebe Programını tanıtmak entegrasyon ile muhasebeleştirilme tekniği hakkında bilgi vermek.(Kasa, cari, stok modüllerini tanıtmak) | ||
7 | Bilgisayar programında muhasebe modülü hakkında bilgi verilmesi ve uygulama yapılması. | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Sermaye Şirketlerinin yapısı ve kullandıkları ticari belgeler hakkında bilgi verilmesi, incelenmesi T.T.K.ile V.U.K. uyarınca ve Genel Kabul görmüş muhasebe standartları kapsamında ticari defterlerde dikkat edilesi gereken unsurların değerlendirilmesi. | ||
10 | Tek Düzen Hesap Planının tüzel Kişiliklerde uygulama esasları. Tek düzen Hesap Planının incelenmesi ve hesapların yorumları, örnekler, uygulanış biçimlerini değerlendirerek bilgisayar ortamında kayıtlamalar yapmak. | ||
11 | Uygulamada karşımıza çıkması muhtemel ticari belgelerle bilgisayar ortamında şirket örneğinde yasal kurallar dikkate alınarak belli dönem içindeki işlem yükümlülüğünü yerine getirmek. | ||
12 | Örnek Şirketin mizan değerlerini irdelemek ve bu bilgiler ışığında yasal beyannamelerini doldurmak. | ||
13 | Mizan değerleri doğrultusunda karlılık/zararlılık durumlarını değerlendirmek. Genel Kabul Görmüş Muhasebe ilke ve standartları çerçevesinde şirketin Bilanço ve Gelir tablosu gibi temel tablolarını oluşturmak. | ||
14 | Temel Mali tabloları Muhasebe Temel Kavramları çerçevesinde hazırlanmasını sağlayarak firma için doğru stratejileri belirlemek. | ||
15 | Dönem Projesi Sunumları | ||
16 | Final Sınavı |
Eta:SQL & V.8 Eğitim ve Uygulama Kitabı 1.cilt, Alim Karataş
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 3 | 3 | |||||||||||||
[OC] 2 | 5 | 5 | 3 | 3 | |||||||||||||
[OC] 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | |||||||||||||
[OC] 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | |||||||||||||
[OC] 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | |||||||||||||
[OC] 6 | 5 | 5 | 3 | 3 |