Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UMP1042013273 | MAKRO EKONOMİ | Ders | 1 | 2 | 4.00 |
Önlisans
Türkçe
Makro ekonominin önemini öğretmek Para politikası araçları kullanmak İşsizlik türleri ve İstihdam teorileri bilgilerini geliştirmek
Öğr. Gör. Serkan DEMİRTAŞ
1 | Makro ekonomiyle ilgili bilgi ve becerilere sahip olmak |
2 | Paranın tanımı ve fonksiyonları, para çeşitleri hakkında bilgi sahibi olmak |
3 | İşsizlik türleri ve istihdam teorilerini açıklayabilmek |
Yok
Yok
Makro ekonomi ve temel kavramlar Milli gelir ile ilgili kavramlar Paranın tanımı ve fonksiyonları, para çeşitleri İşsizlik türleri ve istihdam teorileri
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Makro ekonomi ve temel kavramlar | ||
2 | Milli gelir ile ilgili kavramlar | ||
3 | Milli gelir hesaplama yöntemleri ve milli gelir hesaplamanın önemi | ||
4 | Ekonomide mal ve para akımı | ||
5 | Paranın tanımı ve fonksiyonları, para çeşitleri | ||
6 | Para sistemleri ve para talebi | ||
7 | Para arzı ve para piyasasında denge | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Para politikası | ||
10 | İstihdam ile ilgili kavramlar | ||
11 | İşsizlik türleri, İşsizlik ile enflasyon arasındaki ilişki | ||
12 | İstihdam teorileri | ||
13 | İstihdam hacmini ve milli geliri belirleyen değişkenler | ||
14 | Dönem projesi sunumları | ||
15 | Dönem projesi sunumları | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
Ertek T., Makro İktisat, Beta yayınları, 2012
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | |
[OC] 1 | 5 | 3 | 3 | ||||||||||||||
[OC] 2 | 5 | 3 | 3 | ||||||||||||||
[OC] 3 | 5 | 3 | 3 |