| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| UGTS2582016272 | DUYUSAL ANALİZ TEKNİKLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3.00 |
Önlisans
Türkçe
Ürünlerin toplumda beğenilirliğini arttırıcı duyusal analiz tekniklerini uygulayabilen, yeni ürünlerin geliştirilmesinde Türk Gıda Endüstrisine öncü faaliyetlerde bulunabilen öğrenciler yetiştirmek.
Yrd. Doç. Dr. Diler US ALTAY
| 1 | Gıdalarda duyusal kalite kontrolünün önemini kavrama |
| 2 | Uygun duyusal analiz yöntemini seçebilme |
| 3 | Seçilen yöntemi farklı gıdalarda uygulayabilme |
| 4 | Gıdalarda renk, koku analizleri yapabilme |
| 5 | Gıdalarda tekstür analizleri yapabilme |
| 6 | Yapılan analizleri değerlendirebilme |
| 7 | Gıdaların Türk Gıda Kodeksine uygunluğunu belirleme |
| 8 | Yapılan analizlerin kayıtlarını tutabilme |
| 9 | Mesleki ve toplumsal etik değerler kazanma |
| 10 | Gruplar halinde takım çalışması yapabilme |
Yok
Yok
Duyusal Değerlendirme Analizlerinin Prensipleri, Uygulamaları ve İstatistik Değerlendirmeleri, Duyusal Değerlendirme Laboratuvarı, Ürün ve Panel Kontrolleri, Farklılık Testleri, Tanımlama Testleri ve Karşılaştırma Testleri
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Duyusal analizin ilkeleri | Duyusal değerlendirmenin uygulanışı | |
| 2 | Duyu organlarının yapısı ve algılamadaki rolleri | Duyusal değerlendirmede duyu organlarının kullanımının öğrenilmesi | |
| 3 | Panelist ve panel yerlerinin taşıması gerekli özellikler | Duyusal değerlendirme için şartların oluşturulması | |
| 4 | Panelist seçimi ve eğitimi | Duyusal değerlendirme yapacak panelistlerin belirlenmesi | |
| 5 | Duyusal analiz yöntemlerinin seçimi ve farklı gıdalarda uygulanması | Belirlenen gıdalarda uygulanacak analiz tekniklerinin belirlenmesi | |
| 6 | Uygun formların ve skorlamanın yapılması | Duyusal analiz tablolarının hazırlanması | |
| 7 | Eşik değerinin belirlenmesi, | Duyusal analiz tablolarının hazırlanması | |
| 8 | Ara Sınav | ||
| 9 | Tekstür analizi | Yapı ile ilgili analiz uygulaması | |
| 10 | Renk ve görünüş analizi | Renk ve görünüş ile ilgili analizler | |
| 11 | Kabul ve tercih analiz yöntemleri | Kabul kriterlerinin belirlenmesi | |
| 12 | Duyusal analiz bulgularının istatistiksel olarak değerlendirilmesi, | Verilerin sonuçlandırılması | |
| 13 | Tanımlayıcı analiz ve gıda tasarımında kullanımı | Yeni ürün geliştirme | |
| 14 | Duyusal analiz tekniklerindeki gelişmeler | Yeni analiz tekniklerinin uygulanışı | |
| 15 | Duyusal analiz tekniklerindeki gelişmeler | Yeni analiz tekniklerinin uygulanışı | |
| 16 | DÖNEM SONU SINAVI |
Gıdalarda Duyusal Değerlendirme- Prof. Dr. Tomris ALTUĞ ONOĞUR, Doç. Dr. Yeşim ELMACI
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
| Deney | 7 | 1 | 7 |
| Gözlem | 8 | 1 | 8 |
| Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 99 | ||
| [PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | |
| [OC] 1 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| [OC] 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| [OC] 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| [OC] 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
| [OC] 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
| [OC] 6 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| [OC] 7 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
| [OC] 8 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| [OC] 9 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
| [OC] 10 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |