| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| UGT2492016272 | GIDA ANALİZLERİ | Ders | 2 | 3 | 3.00 |
Önlisans
Türkçe
Gıda endüstrisi için önemli olan gıda işleme ve analiz tekniklerinin öğretilmesi
Öğr. Gör. Serap ÖRÜNDÜ
| 1 | Öğrenciler gıda analizlerinde kullanılan yeni teknikleri bilir. |
| 2 | Öğrenciler gıda analizleri için uygun metot seçmeyi öğreneceklerdir. |
| 3 | Gıda analiz sonuçlarını yorumlamayı bilirler. |
| 4 | Gıda işleme tekniklerini öğreneceklerdir. |
Yok
Yok
Bu ders gıda işleme ve analiz tekniklerini ele alır. Bu işleme ve tekniklerin pratik uygulamalarını içerir.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Gıdaları analize hazırlama kuralları | ||
| 2 | Gıdaları analize hazırlama kuralları | ||
| 3 | Gıdalarda Kurumadde tayin yöntemleri | ||
| 4 | Gıdalarda Kurumadde tayin yöntemleri | ||
| 5 | Gıdalarda Kül tayin yöntemleri | ||
| 6 | Gıdalarda Kül tayin yöntemleri | ||
| 7 | Yağ Tayini | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | Tuz tayini | ||
| 10 | Asitlik Tayini | ||
| 11 | Duyusal analizler | ||
| 12 | Gıdalarda protein analizi | ||
| 13 | Gıdalarda protein analizi | ||
| 14 | Sularda sertlik tayini | ||
| 15 | Sularda sertlik tayini | ||
| 16 | Final |
Laboratuar Teknikleri ve Gıda Analizleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Faruk GAMLI
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Uygulama/Pratik | 10 | 3 | 30 |
| Soru-Yanıt | 12 | 2 | 24 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 95 | ||
| [PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | |
| [OC] 1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | |||||||
| [OC] 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | |||||||
| [OC] 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | |||||||
| [OC] 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |