Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UGT1142015272 | GENEL KİMYA | Ders | 1 | 2 | 2.00 |
Önlisans
Türkçe
Dersin temel amacı kimya ve madde, atomun yapısı ve periyodik tablo, atom kütleleri ve mol kavramı, kimyasal formüller ve tepkime denklemleri, gazlar, çözeltiler ile asitler ve bazlar hakkında öğrencilere temel bilgi vermektir.
Öğr.Gör. Metehan Eser KAHVECİ
1 | Maddenin genel özelliklerini ve sınıflandırılmasını öğrenir, Atomun yapısını öğrenir ve periyodik cetveldeki konumlarına göre elementlerin özelliklerini tahmin edebilir |
2 | Ortalama atom kütlelerinin hesaplanmasını öğrenir ve mol hesaplamaları yapabilir , Kimyasal formüllerin ve tepkime denklemlerinin yazılmasını öğrenir ve bunlarla ilgili hesaplamaları yapabilir |
3 | Gazların genel özelliklerini, gaz yasalarını ve gazların kinetik teorisini öğrenir. |
4 | Benzer-benzeri çözer ifadesinin ne anlama geldiğini, çözeltilerin nasıl oluştuğunu ve hazırlandığını, çözeltilerin yüzdesini, molaritesini, normalitesini, molalitesini ve mol kesrini nasıl hesaplanacağını bilir. Saf çözücü ile çözeltinin donma noktası, kaynama noktası ve buhar basınçlarının farkının hangi yönde olduğunu bilir. |
5 | Bir çözeltinin pH’sı hesaplayabilir zayıf baz tuzlarının asidik, zayıf asit tuzlarının neden bazik çözeltiler oluşturduğunu, tampon bir çözeltinin nasıl hazırlanacağını ve tampon çözeltinin ne işe yaradığını bilir. |
Yok
Yok
Kimya ve madde: Kimya, uluslararası birim sistemi, madde ve genel özellikleri, maddenin sınıflandırılması; Atomun yapısı ve periyodik tablo: Atomun yapısı ve atom modelleri, kuantum sayıları ve elektronların orbitallere yerleştirilmesi, periyodik tablo; Atom kütleleri ve mol kavramı: Atom kütleleri ve ortalama atom kütlesinin hesaplanması, mol hesapları; Kimyasal formüller ve tepkime denklemleri: Formüllerin yazılması ve okunması, basit ve molekül formülleri, kimyasal tepkime çeşitleri, tepkime denklemlerinin denkleştirilmesi, stokiyomeyrik hesaplamalar; Gazlar: Gazların genel özellikleri, gaz kanunları; Çözeltiler: Çözünen ve çözücü, çözelti türleri, çözünmeyi etkileyen faktörler, çözelti derişimlerinin hesaplanması ve çözeltilerin kolligatif özellikleri; Asitler ve Bazlar: Asit-baz tanımları, asit ve bazların iyonlaşma derecelerinin ve pH ve pOH değerlerinin hesaplanması, asit-baz titrasyonları ve tampon çözeltiler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kimyaya giriş Uluslararası birim sistemi | ||
2 | Madde ve genel özellikleri Maddenin sınıflandırılması | ||
3 | Atomun yapısı ve atom modelleri | ||
4 | Kuantum sayıları ve elektronların orbitallere yerleştirilmesi Periyodik tablo | ||
5 | Atom kütleleri ve ortalama atom kütlesinin hesaplanması | ||
6 | Mol hesapları | ||
7 | Formüllerin yazılması ve okunması Basit ve molekül formülleri | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Kimyasal tepkime çeşitleri Tepkime denklemlerinin denkleştirilmesi Stokiyometrik hesaplamalar | ||
10 | Gazların genel özellikleri Gaz kanunları | ||
11 | Çözünen ve çözücü Çözelti türleri Çözünmeyi etkileyen faktörler | ||
12 | Çözelti derişimlerinin hesaplanması | ||
13 | Çözeltilerin kolligatif özellikleri | ||
14 | Asit-baz tanımları Asit ve bazların iyonlaşma derecelerinin ve pH ve pOH değerlerinin hesaplanması | ||
15 | Asit-baz titrasyonları Tampon çözeltiler | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
ALPAYDIN, S., ŞİMŞEK, A., 2009. Genel Kimya, Nobel Yayın Dağıtım
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 66 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | |
[OC] 1 | 5 | ||||||||||||||
[OC] 2 | 5 | ||||||||||||||
[OC] 3 | 5 | ||||||||||||||
[OC] 4 | 5 | ||||||||||||||
[OC] 5 | 5 |