Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TİT1022013272 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II | Ders | 1 | 2 | 2.00 |
Önlisans
Türkçe
Atatürk Devrimleri ve Atatürkçü Düşünce sistemi ile Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında doğru bilgiler vermek, Türk gençliğini Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek.
Okt. Burak AYDAŞ
1 | Atatürk'ün Türkiye Cumhuriyeti Devleti'ni çağdaş uygarlık düzeyine ulaştırmak için yaptığı siyasal, sosyal, ekonomik, hukuk, eğitim ve kültür alanlarındaki atılımlarının önemini anlayabilirler. |
2 | Atatürk'ün izlediği bağımsız ve onurlu dış politikanın önemini kavrayıp aynı düşünce ve davranışlara sahip olurlar. Atatürk'ün yurtta barış dünyada barış ilkesiyle, barış ve istikrarı koruma ve sürdürme bilinci kazanabilirler. |
3 | Atatürk İlkelerinin anlamı, önemi ve hedeflerini kavrayıp benimseyerek, bu ilkelerin yürekten savunucusu olma bilincine sahip olabilirler. |
4 | Bu konularla ilgili çeşitli yazılı ve görsel kaynak, materyal ve dokümanları tanıma, kullanma ve uygulama becerileri kazanabilirler. |
Yok
Yok
Siyasi alanda yapılan devrimler, siyasi partiler ve çok partili siyasi hayata geçiş denemeleri, hukuk alanında yapılan devrimler, toplumsal yaşayışın düzenlenmesi, ekonomik alanda yapılan yenilikler, 1923-1938 Döneminde Türk dış politikası, Atatürk sonrası Türk dış politikası, Türk Devriminin İlkeleri: (Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Laiklik, Devrimcilik, Devletçilik, Milliyetçilik) . Bütünleyici İlkeler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ulusal Ordunun Kurulması (Kuvay-ı Milliye, Düzenli Ordu) kurulması. Güney ve Güney Doğu Cephesi | ||
2 | Doğu Cephesi (TBMM - Sovyet Rusya İlişkisi, Ermeni Sorunu Ermenilerle yapılan Savaşlar, TBMM - Gürcistan ilişkisi | ||
3 | Batı Cephesi (I. Ve II. İnönü Savaşları, Kütahya - Eskişehir Muharebesi) Sakarya Meydan Savaşı, Büyük Taarruz | ||
4 | Ulusal Mücadelenin Toplumsal, Parasal ve Silah Kaynakları Mudanya Ateşkes Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması | ||
5 | Lozan Konferansı. Lozan Barışı, II. TBMM'nin açılması | ||
6 | Türk İnkılâp Hareketleri (Siyasal İnkılâplar) Cumhuriyet Döneminin ilk Siyasal Partileri, İzmir Suikastı, Menemen Olayı | ||
7 | Hukuk İnkılâbı Eğitim ve Kültür İnkılâbı (Cumhuriyet Döneminde Eğitim) | ||
8 | Harf İnkılâbı, Tarih, Dil ve Güzel Sanatlar alanında çalışmalar Sosyal Alanda yapılan İnkılâplar | ||
9 | Arasınav | ||
10 | Ekonomik Alandaki Düzenlemeler. Milli Ekonomi Oluşturma Çalışmaları | ||
11 | Atatürk Döneminde Türkiye Cumhuriyeti'nin Dış Politikası 1923 - 1932 Dönemi Dış Politikası Olayları | ||
12 | 1932 - 1939 Dönemi Dış Politika Olayları. Atatürk Dönemi Dış Politikasının Özellikleri | ||
13 | II. Dünya Savaşı ve Türkiye. II. Dünya Savaşı'nın Türkiye Açısından Sonuçları | ||
14 | Atatürk İlkeleri (Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik) Atatürk İlkeleri (Halkçılık, Lâiklik) | ||
15 | Atatürk İlkeleri (Devletçilik, Devrimcilik) Atatürk'ün Bütünleyici İlkeleri | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
Mumcu, A., Özbudun, E., Feyzioğlu, T., Ülken, Y., Çubukçu, A. 1992; Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 10 | 1 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
[OC] 4 |