GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBP2122022773 OYUN PROGRAMLAMA Seçmeli Ders Grubu 2 4 5.00

Önlisans


Türkçe


Unity oyun motoru ile oyun geliştirmenin temel prensiplerini tanımlama, Unity 3D kullanarak oyun tasarlama ve geliştirme yetkinliği kazanma.


Dr. Öğr. Üyesi Erdem KAYA


1 Unity 3D oyun motorunu tanır ve kullanır.
2 Vektör, Kuvvet, Çekim, Sürtünme gibi fizik kurallarını oyun geliştirmede etkin kullanır.
3 Kullanıcı arayüzünü tanır.
4 Unity fonksiyonlarını tanır.
5 C# dilini kullanarak Unity oyun motorunda oyun geliştirir.

Birinci Öğretim


Yok


[Yok]



Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Arayüze giriş ve araçların kullanılması
2 Unity 3D Programlamaya giriş
3 Temel Seviye Tasarımı
4 Temel Vektörler
5 Fiziksel Materyaller
6 Kütle, Çekim, Kuvvet, Sürtünme
7 Sabit Kuvvet
8 Ara Sınav
9 Çarpışma Tespit Metotları
10 Materyal kullanımı
11 Temel Fizik Kuralları
12 GUI (arayüz tasarımı ve programlaması)
13 Kameralar ve Işıklandırma
14 Raycast Sistemi ve Sanal Gerçeklik
15 Final Sınavı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Proje Hazırlama 1 40 40
Proje Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 151

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18 [PC] 19 [PC] 20 [PC] 21 [PC] 22 [PC] 23 [PC] 24 [PC] 25 [PC] 26 [PC] 27 [PC] 28
[OC] 1 3 5 3 3 2 5 4 5 3 4 2 3 2 3 5 5 5 5 5 4 3 4 2 2 4 5 4 5
[OC] 2 3 5 3 3 2 5 4 5 3 4 2 3 2 3 5 5 5 5 5 4 3 4 2 2 4 5 4 5
[OC] 3 3 5 3 3 2 5 4 5 3 4 2 3 2 3 5 5 5 5 5 4 3 4 2 2 4 5 4 5
[OC] 4 3 5 3 3 2 5 4 5 3 4 2 3 2 3 5 5 5 5 5 4 3 4 2 2 4 5 4 5
[OC] 5 3 5 3 3 2 5 4 5 3 4 2 3 2 3 5 5 5 5 5 4 3 4 2 2 4 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek