Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TAR844 | YAKINÇAĞDA OSMANLI TARİHİ METODOLOJİSİ | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Doktora
Türkçe
Yakınçağ Tarihi Araştırma Metotlarının Tespit Edilmesi
Yrd. Doç. Dr. M. Emre KILIÇASLAN
1 | Yakınçağ Tarihi Kaynaklarının Değerinin Ölçülmesi |
2 | Yakınçağ Süreçlerinin Tespiti ve Tayini |
3 | Yakınçağ Tarihinin Doğu ve Batı dünyası için farklılıklarının tayin ve tespiti |
Yok
Yok
Yakınçağ Tarihi araştırmalarının coğrafi süreçlere göre değerlendirilmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Yakınçağ Tarih Metodolojisine Giriş | ||
2 | Yakınçağ Tarih Yazımının Başlangıcı | ||
3 | Yakınçağ Tarih Yazımının Gelişimi | ||
4 | Yakınçağ Araştırmalarında İzlenecek Metodlara Genel Bir Bakış | ||
5 | Yakınçağ Araştırmalarında İzlenecek Metodlara Genel Bir Bakış | ||
6 | Yakınçağ Tarih Yazarlarının Yöntemlerine Bir Bakış | ||
7 | Yakınçağ Tarih Yazarlarının Yöntemlerine Bir Bakış | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Kronolojik Tarih Yazımı | ||
10 | Olaylara Göre Tarih Yazımı | ||
11 | Olaylara Göre Tarih Yazımı | ||
12 | Yakınçağ Tarihi Kaynaklarının İncelenmesi | ||
13 | Yakınçağ Tarihi Kaynaklarının İncelenmesi | ||
14 | Yakınçağ Tarihi Kaynaklarının İncelenmesi | ||
15 | YakınçağTarihi Kaynaklarının İncelenmesi | ||
16 | Final Sınavı |
1- Franz Babinger, Osmanlı Tarih Yazarları ve Eserleri, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara. 2- Erhan Afyoncu, Tanzimat Öncesi Osmanlı Tarihi Araştırma Rehberi, Yeditepe Yayınları, İstanbul. 3- Bekir Kütükoğlu, “Vakayinüvis”, İslam Ansiklopedisi Cilt. 13, sayfa. 271-287, MEB Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 5 | 10 | 50 |
Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
Okuma | 5 | 10 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 152 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 3 | 3 | 3 | ||||
[OC] 2 | 3 | 3 | 3 | ||||
[OC] 3 | 3 | 3 | 3 |