Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Yüksek Lisans
1 |
Alanı ile ilgili temel bilgilerde uzmanlaşacaklardır |
2 |
Alanın konu, kavram ve literatürünü tanıma ve etkin ve donanımlı bir şekilde kullanabileceklerdir. |
3 |
Tasavvuf düşüncesinin oluşumu, önemli tasavvufî mektepler, müesseseleşmesi hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu konulara dair değerlendirme yapabileceklerdir. |
4 |
Alana ait sorunları tespit edebileceklerdir |
[Yok]
Hafta |
Teorik |
Uygulama |
Laboratuvar |
1 |
Tasavvuf Tarihi ve Felsefesinin kaynakları I |
|
|
2 |
Tasavvuf Tarihi ve Felsefesinin kaynakları II |
|
|
3 |
Mistisizmin tanımı, özellikleri, mistisizme yöneltilen tenkitler, Mistisizm-Tasavvuf münasebeti |
|
|
4 |
Tasavvuf düşüncesinin önemi, amacı ve İslam düşüncesi içindeki yeri ve özellikleri, Tasavvufun Ortaya Çıkışındaki Etkenler |
|
|
5 |
Sufi ve Tasavvuf kavramlarının tarifi, lugat ve ıstılah anlamları, ortaya çıkışı ve kronolojik olarak bu kavramlara yüklenen manalar |
|
|
6 |
Tasavvufun diğer İslâmî ilimlerle (Tefsir, Hadis, Fıkıh, Kelam) münasebeti |
|
|
7 |
Tasavvufun sosyal bilimlerle (felsefe, sosyoloji,psikoloji) ve güzel sanatlarla (Edebiyat, mûsıkî vb.) münasebeti |
|
|
8 |
Anahatlarıyla Tasavvuf Tarihinin dönemleri.Tasavvuf Tarihinin belli başlı dönemlerinden Zühd dönemi, bu dönemin temel özellikleri ve Hz. Peygamber ve Sahabe döneminde zühd hayatının yansımaları |
|
|
9 |
Belli başlı zühd ekollerinden Medine ve Kufe ekolü, temsilcileri ve temel özellikleri |
|
|
10 |
Basra ve Horasan ekolü, temsilcileri ve temel özellikleri. |
|
|
11 |
Hicrî III. Asır itibarıyla tasavvuf düşüncesinin gelişimi, Tasavvuf Döneminin temel özellikleri, bu dönemin önemli ekollerinden Nişabur Mektebi’nin önde gelen temsilcileri ve temel özellikleri. |
|
|
12 |
Ara sınav |
|
|
13 |
Mısır ve Şam Mektepleri, önde gelen temsilcileri ve temel özellikleri |
|
|
14 |
Bağdat Mektebi, önde gelen temsilcileri ve temel özellikleri.Tasavvuf Döneminin genel olarak değerlendirilmesi, Hicri III. Ve IV. Asırlardaki tasavvuf yolları, H. V. Asırda tasavvuf |
|
|
15 |
|
|
|
16 |
|
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
Derse Katılım |
14 |
3 |
42 |
Makale Yazma |
3 |
10 |
30 |
Bireysel Çalışma |
15 |
5 |
75 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
150
|
|
[PC] 1 |
[PC] 2 |
[PC] 3 |
[PC] 4 |
[PC] 5 |
[PC] 6 |
[PC] 7 |
[PC] 8 |
[PC] 9 |
[PC] 10 |
[PC] 11 |
[PC] 12 |
[PC] 13 |
[PC] 14 |
[PC] 15 |
[PC] 16 |
[PC] 17 |
[OC] 1 |
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
[OC] 2 |
|
|
|
3
|
4
|
|
|
|
|
|
1
|
|
|
|
3
|
|
|
[OC] 3 |
|
3
|
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
[OC] 4 |
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek