Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Yüksek Lisans
1 |
Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir |
2 |
Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir |
3 |
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir |
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir |
5 |
Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir |
6 |
Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir |
7 |
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir |
8 |
Tasarım sürecinde araştırma, sentez,değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir |
9 |
Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir |
10 |
Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir |
11 |
Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir |
12 |
Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir |
13 |
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
14 |
Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. |
[Yok]
Hafta |
Teorik |
Uygulama |
Laboratuvar |
1 |
Öğrencilerle tanışma, ders içeriği üzerinde konuşma ve öğrencilerin bilgilendirilmesi |
|
|
2 |
Dönem boyunca yapılacak projelerin belirlenmesi ve ilk proje konusuna başlangıç |
|
|
3 |
1.Proje ile ilgili örneklerin incelenmesi, ilk araştırmalar üzerine sınıfça tartışma |
|
|
4 |
Proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi |
|
|
5 |
Onaylanan eskizlerin sayısal ortama aktarılarak uygulanması |
|
|
6 |
Tasarımların bilgisayar ortamında sonuçlandırılması ve teslim |
|
|
7 |
2.Proje konusuna başlangıç. Proje ile ilgili örneklerin incelenmesi, ilk araştırmalar üzerine sınıfça tartışma |
|
|
8 |
Proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi |
|
|
9 |
Onaylanan eskizlerin sayısal ortama aktarılarak uygulanması |
|
|
10 |
Tasarımların bilgisayar ortamında sonuçlandırılması ve teslim |
|
|
11 |
3.Proje konusuna başlangıç. Proje ile ilgili örneklerin incelenmesi, ilk araştırmalar üzerine sınıfça tartışma |
|
|
12 |
Proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi |
|
|
13 |
Onaylanan eskizlerin sayısal ortama aktarılarak uygulanması |
|
|
14 |
Tasarımların bilgisayar ortamında sonuçlandırılması ve teslim.
Dönem boyunca elde edilen çalışmalar üzerine genel değerlendirme |
|
|
15 |
|
|
|
16 |
|
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
4 |
4 |
Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
Uygulama/Pratik |
3 |
4 |
12 |
Proje Hazırlama |
14 |
4 |
56 |
Proje Sunma |
10 |
8 |
80 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
156
|
|
[PC] 1 |
[PC] 2 |
[PC] 3 |
[PC] 4 |
[PC] 5 |
[PC] 6 |
[PC] 7 |
[PC] 8 |
[PC] 9 |
[PC] 10 |
[PC] 11 |
[PC] 12 |
[PC] 13 |
[PC] 14 |
[OC] 1 |
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
[OC] 2 |
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
3
|
3
|
2
|
2
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
[OC] 3 |
4
|
3
|
3
|
3
|
3
|
4
|
4
|
3
|
3
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
[OC] 4 |
3
|
4
|
4
|
3
|
4
|
3
|
2
|
4
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
5
|
[OC] 5 |
4
|
5
|
5
|
5
|
5
|
4
|
4
|
5
|
5
|
4
|
3
|
3
|
3
|
3
|
[OC] 6 |
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
[OC] 7 |
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
3
|
3
|
2
|
2
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
[OC] 8 |
5
|
3
|
3
|
5
|
3
|
5
|
5
|
3
|
5
|
5
|
4
|
4
|
4
|
4
|
[OC] 9 |
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
2
|
[OC] 10 |
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
[OC] 11 |
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
[OC] 12 |
3
|
4
|
4
|
3
|
4
|
2
|
2
|
4
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
[OC] 13 |
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
[OC] 14 |
3
|
4
|
2
|
3
|
4
|
4
|
4
|
4
|
3
|
4
|
5
|
5
|
4
|
4
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek