GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
0 0 0

Yüksek Lisans





1 Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir
2 Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir
3 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir
4 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir
5 Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir
6 Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir
7 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir
8 Tasarım sürecinde araştırma, sentez,değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir
9 Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir
10 Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir
11 Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir
12 Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir
13 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
14 Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
15



[Yok]



Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin içeriğinin sunulması, dönem ile ilgili genel beklentiler ve ilk projenin verilmesi
2 Önceki dönemde yapılan stilizasyonların logoya dönüştürülmesi, ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi
3 Eskizlerin değerlendirilmesi ve sayısal ortamda çalışmanın sonuçlandırılma aşamasına geçiş
4 Amblem Çalışması
5 İlk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi
6 Eskizlerin değerlendirilmesi ve sayısal ortamda çalışmanın sonuçlandırılma aşamasına geçiş
7 Ara Sınav
8 Afiş çalışması, Konu ile ilgili teorik bilgilerin verilmesi, örneklerin gösterilmesi
9 İlk afiş konularının seçimi ve araştırma aşamasına geçiş
10 Konuyla ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi
11 Eskizlerin son kez değerlendirilmesi ve sayısal ortamda çalışmanın sonuçlandırılma aşamasına geçiş
12 İkinci afiş konularının seçimi ve araştırma aşamasına geçiş
13 Konuyla ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi
14 Eskizlerin son kez değerlendirilmesi ve sayısal ortamda çalışmanın sonuçlandırılma aşamasına geçiş
15
16



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 5 5
Final Sınavı 1 5 5
Derse Katılım 12 8 96
Proje Hazırlama 5 5 25
Bireysel Çalışma 10 2 20
Toplam İş Yükü (saat) 151

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14
[OC] 1 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
[OC] 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
[OC] 6 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
[OC] 7 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
[OC] 8 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
[OC] 9 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
[OC] 10 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
[OC] 11 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 12 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 13 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 14 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
[OC] 15 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek