Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Yüksek Lisans
1 |
Bilimsel araştırmalarla ilgili temel kavramları açıklar. |
2 |
Bilimsel araştırma süreçlerinin tarihçesini açıklar. |
3 |
Bilimsel makale yazım tekniklerinin özelliklerini açıklar. |
4 |
Bilimsel çalışmalara ulaşmak için gerekli donanım ve yazılımları kullanır. |
5 |
Yüksek lisans ve doktora tez önerilerini hazırlar. |
[Yok]
Hafta |
Teorik |
Uygulama |
Laboratuvar |
1 |
Araştırma tekniklerine giriş |
|
|
2 |
Araştırma tekniklerine ait örnek makaleler |
|
|
3 |
Veri tabanları |
|
|
4 |
Veritabanlarından makaleler derleme |
|
|
5 |
Veritabanlarından makaleler derleme |
|
|
6 |
Sunum örnekleri |
|
|
7 |
Misafir araştırmacının sunumu |
|
|
8 |
İlköğretim alanında yayınlanmış tezlerin taranması |
|
|
9 |
Taranmış tezlerin özet sunumu |
|
|
10 |
Muhtemel tez konularının belirlenmesi |
|
|
11 |
Tez konularına ait alanyazın taraması |
|
|
12 |
Tez konularına ilişkin araştırma süreci |
|
|
13 |
Tez konularına ilişkin araştırma süreci |
|
|
14 |
Tez konularına ilişkin raporlama süreci |
|
|
15 |
Tez konularına ilişkin raporlama süreci |
|
|
16 |
Araştırma projelerinin sunumu |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Derse Katılım |
10 |
10 |
100 |
Deney |
3 |
10 |
30 |
Rapor Sunma |
10 |
15 |
150 |
Proje Hazırlama |
10 |
15 |
150 |
Proje Sunma |
10 |
9 |
90 |
Seminer |
9 |
10 |
90 |
Makale Kritik Etme |
9 |
10 |
90 |
Rapor |
9 |
10 |
90 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
790
|
|
[PC] 1 |
[PC] 2 |
[PC] 3 |
[PC] 4 |
[PC] 5 |
[PC] 6 |
[PC] 7 |
[PC] 8 |
[PC] 9 |
[PC] 10 |
[PC] 11 |
[PC] 12 |
[OC] 1 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 2 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 3 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 4 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 5 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek