Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Yüksek Lisans
1 |
1) Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler dersi öğretim programını tanır. |
2 |
2) Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler dersinin yapısını açıklar. |
3 |
3) Güncel yaklaşımların öngördüğü hayat bilgisi ve sosyal bilgiler dersi için etkili öğrenme-öğretme ortamlarının özelliklerini karşılaştırmalı olarak açıklar. |
4 |
4) Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler dersi için güncel yaklaşımların öngördüğü öğretim, ölçme ve değerlendirme araç ve süreçlerini açılar. |
5 |
5) Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler dersi kavram öğretimi yaklaşımlarını karşılaştırır. |
6 |
6) Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler dersi kazanımlarının içerdiği düşünme becerileri öğretimi, ölçme ve değerlendirme uygulamalarına ilişkin araç ve süreçler tasarlar. |
[Yok]
Hafta |
Teorik |
Uygulama |
Laboratuvar |
1 |
Etkin Vatandaşın kavramsal analizi
|
|
|
2 |
Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi Yaklaşımları
|
|
|
3 |
Hayat Bilgisi Programının vizyonu, temel yaklaşımı ve programın yapısı
|
|
|
4 |
Sosyal Bilgiler Programının vizyonu, temel yaklaşımı ve programın yapısı
|
|
|
5 |
Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretiminde doğrudan kazandırılacak beceriler ve bu becerilerin öğretimine yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayalı etkinlikler tasarlama
|
|
|
6 |
Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretiminde doğrudan kazandırılacak beceriler ve bu becerilerin öğretimine yönelik güncel yaklaşımlarına ilkelerine dayalı öğretim ve ölçme değerlendirme etkinlikleri tasarlama
|
|
|
7 |
Hayat Bilgisi ve Sosyal bilgiler dersinde kavram öğretimine ilişkin güncel yaklaşımların öngörülerini kıyaslama
|
|
|
8 |
Ara sınav/Değerlendirme
|
|
|
9 |
Hayat Bilgisi ve Sosyal bilgiler dersinde değerler öğretimine ilişkin güncel yaklaşımların öngörülerine dayalı öğretim ve ölçme değerlendirme etkinlik ve araçları üzerinde tartışılması
|
|
|
10 |
Hayat Bilgisi ve Sosyal bilgiler öğretiminde beceri öğretimine ilişkin güncel yaklaşımların öngörülerine dayalı öğretim ve ölçme değerlendirme etkinlik ve araçları üzerinde tartışılması
|
|
|
11 |
Hayat Bilgisi ve Sosyal bilgiler dersi ile geliştirilmesi hedeflenen düşünme becerilerinin öğretimi ve ölçme değerlendirme etkinlik ve araçları üzerinde tartışılması.
|
|
|
12 |
Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler dersi öğretiminde belirli gün ve haftalardan düşünme ve beceri öğretimi açısından faydalanma yolları üzerinde tartışılması
|
|
|
13 |
Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler dersi öğretiminde güncel yaklaşımların öngördüğü ölçme değerlendirme anlayış ve araçlarının analiz edilerek tartışılması
|
|
|
14 |
Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler dersi kazanımlarına ilişkin üst düzey düşünme becerileri kapsamında ölçme değerlendirme araçlarının incelenmesi
|
|
|
15 |
Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler öğretiminde karşılaşılan sorunların son 10 yıla dayanan bilimsel yayınlar temelinde değerlendirilmesi.
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Derse Katılım |
14 |
3 |
42 |
Örnek Vaka İncelemesi |
5 |
5 |
25 |
Makale Kritik Etme |
5 |
5 |
25 |
Bireysel Çalışma |
14 |
1 |
14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
1 |
5 |
5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
1 |
10 |
10 |
Okuma |
10 |
1 |
10 |
Rapor |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
161
|
|
[PC] 1 |
[PC] 2 |
[PC] 3 |
[PC] 4 |
[PC] 5 |
[PC] 6 |
[PC] 7 |
[PC] 8 |
[PC] 9 |
[PC] 10 |
[PC] 11 |
[PC] 12 |
[OC] 1 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 2 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 3 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 4 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 5 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 6 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek