Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Yüksek Lisans
1 |
İlköğretim programında yer alan öğrenme alanlarının okuma-yazma ve Türkçe öğretimi sürecindeki işlevini bilir. |
2 |
İlk okuma yazma ve Türkçe öğretiminde geçmişten günümüze uygulamada olan yöntemleri benzerlik ve farklılıkları açısından karşılaştırabilir. |
[Yok]
Hafta |
Teorik |
Uygulama |
Laboratuvar |
1 |
Eğitim kurumlarının amaç ve görevleri, programlar, öğretim programları, eğitim programları, ders programları ve bunların dayandığı temeller ile bu programlar içinde Türkçenin yeri |
|
|
2 |
İlköğretim programındaki öğrenme alanları ve Türkiye?de ilk okuma yazma öğretiminin tarihsel gelişimi |
|
|
3 |
İlk okuma yazma öğretiminde geçmişten günümüze uygulamada olan yöntemler (tanımları, özellikleri, sınıflandırılması, uygulamaları, yöntemlerin üstünlük ve sınırlılıkları) ve bu yöntemlerle ilgili eleştiriler |
|
|
4 |
1926-2005 yılları arasındaki Türkçe programlarının tahlili |
|
|
5 |
Ses Temelli Cümle Yöntemi?yle gerçekleştirilen ilk okuma yazma öğretiminin değerlendirilmesi |
|
|
6 |
Ara sınav |
|
|
7 |
Yapılandırmacı Öğretim Yaklaşımı?na göre 1. sınıf okuma yazma becerilerinin kazandırılmasında karşılaşılan güçlükler |
|
|
8 |
Türkçenin özellikleri, bu özelliklerin ilk okuma ve yazma öğretimine etkisi |
|
|
9 |
Türkçenin özellikleri, bu özelliklerin ilk okuma ve yazma öğretimine etkisi |
|
|
10 |
Yeni okuma yazma öğretimi yaklaşımlarında teknolojinin rolü ve değerlendirilmesi |
|
|
11 |
Günümüzde ana dil öğretiminde uygulanan modern yöntemler ve bu yöntemlerin Türkçeye uygunluğu |
|
|
12 |
Günümüzde ana dil öğretiminde uygulanan modern yöntemler üzerinde pratik uygulamalar |
|
|
13 |
İlk okuma yazma ve Türkçe öğretimiyle ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde yapılan araştırmaların taranması ve değerlendirilmesi |
|
|
14 |
Öğrencilerin hazırladığı seminerlerin sunumu ve tartışma |
|
|
15 |
Genel sınav |
|
|
16 |
|
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
30 |
30 |
Final Sınavı |
1 |
30 |
30 |
Derse Katılım |
1 |
30 |
30 |
Rapor Hazırlama |
1 |
30 |
30 |
Rapor Sunma |
1 |
30 |
30 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
150
|
|
[PC] 1 |
[PC] 2 |
[PC] 3 |
[PC] 4 |
[PC] 5 |
[PC] 6 |
[PC] 7 |
[PC] 8 |
[PC] 9 |
[PC] 10 |
[PC] 11 |
[PC] 12 |
[OC] 1 |
5
|
5
|
4
|
4
|
4
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
4
|
4
|
[OC] 2 |
5
|
5
|
4
|
4
|
5
|
5
|
5
|
5
|
4
|
4
|
5
|
4
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek