GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
0 0 0

Yüksek Lisans





1 Fen öğrenmenin doğasını izah etmek, bilim adamının profilini çizmek
2 Öğretmenler fen öğretimini nasıl sağlar, modern fen eğitimi nasıl yapılmalıdır
3 Çocuklar feni nasıl öğrenirler? Bu konuda çalışan bilim adamlarının görüşleri
4 Çocuklar feni nasıl öğrenirler? Bu konuda çalışan bilim adamlarının görüşleri Bazı fen eğitimi öğretim yöntemlerini öğretmek, öğretmen merkezli olan yöntemleri daha iyi hale getirmek
5 Fen ve teknoloji ders kitaplarını seçerken nelere dikkat edilmeli



[Yok]



Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Fen öğrenmenin doğası
2 Fen nedir? İlköğretimde fen nerede?
3 Fenin doğası
4 Bilim adamlarının tutumları
5 Bilim nedir? Bilimsel bilginin nitelikleri
6 Bilimsel süreç becerileri
7 Bilim ürünleri
8 Ara sınav (Vize)
9 Modern fen eğitiminin amacı
10 Öğretmenlerin fen öğretimi
11 Çocuklar feni nasıl öğrenirler?
12 Öğrenme üzerine baskın olan perspektifler nelerdir?
13 J. Dewey, J. Bruner, J. Piaget, D. Ausubel' in görüşleri
14 Fen ve Teknoloji ders kitapları nasıl olmalı?
15 Öğretmen merkezli metodlar kullanmanın en iyi yolu.
16 Etkili demonstrasyonun ipuçları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 30 30
Final Sınavı 1 30 30
Derse Katılım 1 30 30
Rapor Hazırlama 1 30 30
Rapor Sunma 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 150

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 5 4 5 5 4 5 5 5 4 4 5 4
[OC] 2 4 5 3 5 4 5 4 3 4 4 5 5
[OC] 3 5 4 4 5 5 3 3 5 4 4 5 5
[OC] 4 4 4 5 5 4 4 4 5 3 3 4 4
[OC] 5 5 4 3 5 3 5 4 4 4 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek