Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Yüksek Lisans
1 |
Fen öğrenmenin doğasını izah etmek, bilim adamının profilini çizmek |
2 |
Öğretmenler fen öğretimini nasıl sağlar, modern fen eğitimi nasıl yapılmalıdır |
3 |
Çocuklar feni nasıl öğrenirler? Bu konuda çalışan bilim adamlarının görüşleri |
4 |
Çocuklar feni nasıl öğrenirler? Bu konuda çalışan bilim adamlarının görüşleri Bazı fen eğitimi öğretim yöntemlerini öğretmek, öğretmen merkezli olan yöntemleri daha iyi hale getirmek |
5 |
Fen ve teknoloji ders kitaplarını seçerken nelere dikkat edilmeli |
[Yok]
Hafta |
Teorik |
Uygulama |
Laboratuvar |
1 |
Fen öğrenmenin doğası |
|
|
2 |
Fen nedir? İlköğretimde fen nerede? |
|
|
3 |
Fenin doğası |
|
|
4 |
Bilim adamlarının tutumları |
|
|
5 |
Bilim nedir? Bilimsel bilginin nitelikleri |
|
|
6 |
Bilimsel süreç becerileri |
|
|
7 |
Bilim ürünleri |
|
|
8 |
Ara sınav (Vize) |
|
|
9 |
Modern fen eğitiminin amacı |
|
|
10 |
Öğretmenlerin fen öğretimi |
|
|
11 |
Çocuklar feni nasıl öğrenirler? |
|
|
12 |
Öğrenme üzerine baskın olan perspektifler nelerdir? |
|
|
13 |
J. Dewey, J. Bruner, J. Piaget, D. Ausubel' in görüşleri |
|
|
14 |
Fen ve Teknoloji ders kitapları nasıl olmalı? |
|
|
15 |
Öğretmen merkezli metodlar kullanmanın en iyi yolu. |
|
|
16 |
Etkili demonstrasyonun ipuçları |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
30 |
30 |
Final Sınavı |
1 |
30 |
30 |
Derse Katılım |
1 |
30 |
30 |
Rapor Hazırlama |
1 |
30 |
30 |
Rapor Sunma |
1 |
30 |
30 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
150
|
|
[PC] 1 |
[PC] 2 |
[PC] 3 |
[PC] 4 |
[PC] 5 |
[PC] 6 |
[PC] 7 |
[PC] 8 |
[PC] 9 |
[PC] 10 |
[PC] 11 |
[PC] 12 |
[OC] 1 |
5
|
4
|
5
|
5
|
4
|
5
|
5
|
5
|
4
|
4
|
5
|
4
|
[OC] 2 |
4
|
5
|
3
|
5
|
4
|
5
|
4
|
3
|
4
|
4
|
5
|
5
|
[OC] 3 |
5
|
4
|
4
|
5
|
5
|
3
|
3
|
5
|
4
|
4
|
5
|
5
|
[OC] 4 |
4
|
4
|
5
|
5
|
4
|
4
|
4
|
5
|
3
|
3
|
4
|
4
|
[OC] 5 |
5
|
4
|
3
|
5
|
3
|
5
|
4
|
4
|
4
|
4
|
5
|
5
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek