Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Yüksek Lisans
1 |
Eğitim düşüncesinin tarihi gelişimine ilişkin önemli dönüşüm evrelerini kavrar. |
2 |
Eğitimle ilgili uygulamaların tarihsel gelişimini açıklar. |
3 |
Eğitim Biliminin gelişimini fark eder |
4 |
Türk eğitim düşüncesinin gelişim evrelerini ve uygulamalarını ayırt eder. |
5 |
Cumhuriyet dönemi Türk eğitim sisteminin dayandığı tarihsel temelleri açıklar. |
[Yok]
Hafta |
Teorik |
Uygulama |
Laboratuvar |
1 |
Giriş: Ders Tanıtımı, Beklentiler, Kaynaklar, Ödevler |
|
|
2 |
First and education in ancient times (in the Indian education-training-education in Chinese in Egypt) |
|
|
3 |
Yunanlılarda eğitim (Sparta’da Eğitim Ve Atina’da Eğitim) |
|
|
4 |
Yunanlılarda eğitim (Sokrat- Platon- Aristo) |
|
|
5 |
Orta Çağda Eğitim (Avrupa) |
|
|
6 |
Orta Çağda Eğitim (Asya- Farabi- İbn-i Sina) |
|
|
7 |
Rönesans ve Aydınlanma Döneminde Eğitim (Hümanizm ve Eğitim_ Monteigne- Reform Dönemi ve Eğitim) |
|
|
8 |
Rönesans ve Aydınlanma Döneminde Eğitim (Karşıt Reform Hareketi ve Eğitim- Metot Çağı ve Eğitim (Wolfgang Ratke- Comenius- John Locke) |
|
|
9 |
Aydınlanma Dönemi ve Eğitimi (Jean Jacques Rousseau) |
|
|
10 |
Aydınlanma Dönemi ve Eğitimi (John Dewey) |
|
|
11 |
Ara sınav |
|
|
12 |
Türklerde eğitimin tarihsel temelleri- İlk Türk Toplumlarında Eğitim |
|
|
13 |
Müslüman Türk Toplumlarında Eğitim- Balasagunlu Yusuf- Kaşgarlı Mahmut |
|
|
14 |
Türkiye Cumhuriyeti’nde Eğitim |
|
|
15 |
Günümüzde Eğitim |
|
|
16 |
Final Sınavı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
25 |
25 |
Final Sınavı |
1 |
25 |
25 |
Tartışma |
5 |
5 |
25 |
Makale Yazma |
1 |
25 |
25 |
Makale Kritik Etme |
10 |
2 |
25 |
Rapor |
1 |
25 |
25 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
150
|
|
[PC] 1 |
[PC] 2 |
[PC] 3 |
[PC] 4 |
[PC] 5 |
[PC] 6 |
[PC] 7 |
[PC] 8 |
[PC] 9 |
[PC] 10 |
[PC] 11 |
[PC] 12 |
[OC] 1 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 2 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 3 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 4 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 5 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek