GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
0 0 0

Yüksek Lisans





1 Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersleri öğretim programlarının temel özelliklerini, yapı, kuram ve ilkelerini açıklar.
2 Sosyal bilgiler dersinin disiplinler arası etkileşimi fark eder.
3 Sosyal bilgiler dersinin yapısını açıklar.
4 Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersi öğretim uygulamaları açısından öngörülerinin neler olduğunu açıklar.
5 Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersi ölçme değerlendirme anlayışı açısından öngörülerinin neler olduğunu açıklar.
6 Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretim programının öngördüğü etkili öğrenme-öğretme- ölçme değerlendirme yaklaşımları ile sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersi öğretmen kılavuz kitaplarında öngörülen öğretim ve ölçme değerlendirme yapılarını eleştirel gözle değerlendirir.
7 Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretim programının öngördüğü etkili öğrenme-öğretme- ölçme değerlendirme yaklaşımları ile sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersi öğrenci çalışma kitaplarında öngörülen öğretim ve ölçme değerlendirme yapılarını eleştirel gözle değerlendirir.
8 Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersinde geliştirilmesi amaçlanan üst düzey düşünme becerilerinin ölçme ve değerlendirilmesine ilişkin programdaki yaklaşımlar ile ülkemizde var olan durumu öğretmen yapımı sınavlar arasında değerlendirmelerde bulunur.
9 Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretiminde yaşanan sorunları, bu konuda gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmalarda dayalı olarak değerlendirir
10



[Yok]



Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma etkinlikleri, ders içeriğinin tartışılması
2 Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersi öğretim programı temel özellikleri, yapısı, dayandığı kuram ve ilkeler
3 Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersi öğretim programı temel özellikleri, yapısı, dayandığı kuram ve ilkeler
4 Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersi ve disiplinler arası etkileşim
5 Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersi öğretim uygulamaları açısından öngörüleri
6 Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretim programının öngördüğü etkili öğrenme-öğretme- ölçme değerlendirme yaklaşımları ve sosyal bilgiler- hayat bilgisi dersi öğretmen kılavuz kitaplarında öngörülen öğretim ve ölçme değerlendirme yapıları
7 Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretim programının öngördüğü etkili öğrenme-öğretme- ölçme değerlendirme yaklaşımları ve sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersi öğrenci çalışma kitaplarında öngörülen öğretim ve ölçme değerlendirme yapıları
8 Vize
9 Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersinde geliştirilmesi amaçlanan üst düzey düşünme becerilerinin ölçme ve değerlendirilmesine ilişkin programdaki yaklaşımlar ile ülkemizde var olan durum
10 Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersinde geliştirilmesi amaçlanan üst düzey düşünme becerilerinin ölçme ve değerlendirilmesine ilişkin programdaki yaklaşımlar ile ülkemizde var olan durum
11 Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretiminde yaşanan sorunlar, bu konuda gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmalar
12 Yapılandırmacı yaklaşımın ilkelerine dayalı öğretim ve ölçme değerlendirme süreçlerine ilişkin yöntem, model ve araçlar
13 Yapılandırmacı yaklaşımın ilkelerine dayalı öğretim ve ölçme değerlendirme süreçlerine ilişkin yöntem, model ve araçlar
14 Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler dersinde yapılandırmacı yaklaşımın öngördüğü adımlara uygun olarak tasarlanan öğrenciler tarafından tasarlanan öğretim tasarımları/ yöntem- strateji- ölçme değerlendirme önerilerinin sınıf ortamında tartışılması
15 Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler dersinde yapılandırmacı yaklaşımın öngördüğü adımlara uygun olarak tasarlanan öğrenciler tarafından tasarlanan öğretim tasarımları/ yöntem- strateji- ölçme değerlendirme önerilerinin sınıf ortamında tartışılması
16 Final Sınavı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Takım/Grup Çalışması 5 5 25
Gözlem 5 5 25
Örnek Vaka İncelemesi 5 5 25
Makale Yazma 5 5 25
Makale Kritik Etme 5 5 25
Rapor 5 5 25
Toplam İş Yükü (saat) 150

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 6 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 7 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 8 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 9 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 10
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek