Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Yüksek Lisans
1 |
Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersleri öğretim programlarının temel özelliklerini, yapı, kuram ve ilkelerini açıklar. |
2 |
Sosyal bilgiler dersinin disiplinler arası etkileşimi fark eder. |
3 |
Sosyal bilgiler dersinin yapısını açıklar. |
4 |
Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersi öğretim uygulamaları açısından öngörülerinin neler olduğunu açıklar. |
5 |
Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersi ölçme değerlendirme anlayışı açısından öngörülerinin neler olduğunu açıklar. |
6 |
Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretim programının öngördüğü etkili öğrenme-öğretme- ölçme değerlendirme yaklaşımları ile sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersi öğretmen kılavuz kitaplarında öngörülen öğretim ve ölçme değerlendirme yapılarını eleştirel gözle değerlendirir. |
7 |
Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretim programının öngördüğü etkili öğrenme-öğretme- ölçme değerlendirme yaklaşımları ile sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersi öğrenci çalışma kitaplarında öngörülen öğretim ve ölçme değerlendirme yapılarını eleştirel gözle değerlendirir. |
8 |
Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersinde geliştirilmesi amaçlanan üst düzey düşünme becerilerinin ölçme ve değerlendirilmesine ilişkin programdaki yaklaşımlar ile ülkemizde var olan durumu öğretmen yapımı sınavlar arasında değerlendirmelerde bulunur. |
9 |
Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretiminde yaşanan sorunları, bu konuda gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmalarda dayalı olarak değerlendirir |
10 |
|
[Yok]
Hafta |
Teorik |
Uygulama |
Laboratuvar |
1 |
Tanışma etkinlikleri, ders içeriğinin tartışılması |
|
|
2 |
Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersi öğretim programı temel özellikleri, yapısı, dayandığı kuram ve ilkeler |
|
|
3 |
Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersi öğretim programı temel özellikleri, yapısı, dayandığı kuram ve ilkeler |
|
|
4 |
Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersi ve disiplinler arası etkileşim |
|
|
5 |
Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersi öğretim uygulamaları açısından öngörüleri |
|
|
6 |
Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretim programının öngördüğü etkili öğrenme-öğretme- ölçme değerlendirme yaklaşımları ve sosyal bilgiler- hayat bilgisi dersi öğretmen kılavuz kitaplarında öngörülen öğretim ve ölçme değerlendirme yapıları |
|
|
7 |
Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretim programının öngördüğü etkili öğrenme-öğretme- ölçme değerlendirme yaklaşımları ve sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersi öğrenci çalışma kitaplarında öngörülen öğretim ve ölçme değerlendirme yapıları
|
|
|
8 |
Vize |
|
|
9 |
Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersinde geliştirilmesi amaçlanan üst düzey düşünme becerilerinin ölçme ve değerlendirilmesine ilişkin programdaki yaklaşımlar ile ülkemizde var olan durum
|
|
|
10 |
Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersinde geliştirilmesi amaçlanan üst düzey düşünme becerilerinin ölçme ve değerlendirilmesine ilişkin programdaki yaklaşımlar ile ülkemizde var olan durum |
|
|
11 |
Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretiminde yaşanan sorunlar, bu konuda gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmalar |
|
|
12 |
Yapılandırmacı yaklaşımın ilkelerine dayalı öğretim ve ölçme değerlendirme süreçlerine ilişkin yöntem, model ve araçlar |
|
|
13 |
Yapılandırmacı yaklaşımın ilkelerine dayalı öğretim ve ölçme değerlendirme süreçlerine ilişkin yöntem, model ve araçlar |
|
|
14 |
Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler dersinde yapılandırmacı yaklaşımın öngördüğü adımlara uygun olarak tasarlanan öğrenciler tarafından tasarlanan öğretim tasarımları/ yöntem- strateji- ölçme değerlendirme önerilerinin sınıf ortamında tartışılması |
|
|
15 |
Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler dersinde yapılandırmacı yaklaşımın öngördüğü adımlara uygun olarak tasarlanan öğrenciler tarafından tasarlanan öğretim tasarımları/ yöntem- strateji- ölçme değerlendirme önerilerinin sınıf ortamında tartışılması |
|
|
16 |
Final Sınavı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Takım/Grup Çalışması |
5 |
5 |
25 |
Gözlem |
5 |
5 |
25 |
Örnek Vaka İncelemesi |
5 |
5 |
25 |
Makale Yazma |
5 |
5 |
25 |
Makale Kritik Etme |
5 |
5 |
25 |
Rapor |
5 |
5 |
25 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
150
|
|
[PC] 1 |
[PC] 2 |
[PC] 3 |
[PC] 4 |
[PC] 5 |
[PC] 6 |
[PC] 7 |
[PC] 8 |
[PC] 9 |
[PC] 10 |
[PC] 11 |
[PC] 12 |
[OC] 1 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 2 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 3 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 4 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 5 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 6 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 7 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 8 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 9 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek