Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Yüksek Lisans
1 |
Matematik dersi öğretim programını tanır |
2 |
Matematik dersinin yapısını açıklar. |
3 |
Matematik dersi öğretiminde dünyada ve ülkemizde yeni yönelimleri açıklar. |
4 |
Matematik öğretimine yönelik dünyada ve ülkemizde yapılmış olan bilimsel çalışmaları eleştirel bir gözle değerlendirir. |
5 |
Güncel yaklaşımların öngördüğü matematik dersi için etkili öğrenme-öğretme- ölçme değerlendirme yaklaşımları ile matematik dersi öğretmek kılavuz kitapları ve öğrenci çalışma kitaplarında öngörülen öğretim ve ölçme değerlendirme yapılarını eleştirel gözle değerlendirir. |
6 |
Matematik dersinde geliştirilmesi amaçlana üst düzey düşünme becerilerinin ölçme ve değerlendirilmesine ilişkin güncel yaklaşımlar ile ülkemizde var olan duruma ilişkin değerlendirmelerde bulunur. |
7 |
PISA ve TIMMS sınavlarını, ölçme ve değerlendirme yaklaşımları açısından değerlendirir. |
8 |
PISA ve TIMMS sınav değerlendirme raporları açısından ülkemiz matematik öğretimini değerlendirir. |
9 |
Ülkemizde gerçekleştirilen bilimsel çalışmalara dayalı olarak matematik öğretiminde yaşanan sorunların neler olduğunu belirler. |
10 |
|
[Yok]
Hafta |
Teorik |
Uygulama |
Laboratuvar |
1 |
Matematik dersi öğretim programı vizyon, amaç ve yapısı
|
|
|
2 |
Matematik dersi yapısı |
|
|
3 |
Matematik dersi öğretiminde dünyada ve ülkemizde yeni yönelimler
|
|
|
4 |
Matematik öğretimine yönelik dünyada ve ülkemizde yapılmış olan bilimsel çalışmalar ve eleştirel olarak okuma |
|
|
5 |
Güncel yaklaşımların öngördüğü matematik dersi için etkili öğrenme-öğretme- ölçme değerlendirme yaklaşımları ile matematik dersi öğretmek kılavuz kitapları ve öğrenci çalışma kitaplarında öngörülen öğretim ve ölçme değerlendirme yapıları |
|
|
6 |
Ara Sınav |
|
|
7 |
Matematik dersi dört işlemleri öğretimi ve ölçme değerlendirmeye yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayanan öğretim tasarımları |
|
|
8 |
Matematik dersi dört işlemleri öğretimi ve ölçme değerlendirmeye yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayanan öğretim tasarımları |
|
|
9 |
Matematik dersi dört işlemleri öğretimi ve ölçme değerlendirmeye yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayanan öğretim tasarımları |
|
|
10 |
Matematik dersi dört işlemleri öğretimi ve ölçme değerlendirmeye yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayanan öğretim tasarımları |
|
|
11 |
Matematik dersi dört işlemleri öğretimi ve ölçme değerlendirmeye yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayanan öğretim tasarımları |
|
|
12 |
Matematik dersi dört işlemleri öğretimi ve ölçme değerlendirmeye yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayanan öğretim tasarımları |
|
|
13 |
PISA sınavı, raporları |
|
|
14 |
TIMMS sınavı, raporları |
|
|
15 |
Ülkemizde gerçekleştirilen bilimsel çalışmalara dayalı olarak matematik öğretiminde yaşanan sorunlar |
|
|
16 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Takım/Grup Çalışması |
2 |
10 |
20 |
Gözlem |
2 |
10 |
20 |
Örnek Vaka İncelemesi |
5 |
6 |
30 |
Rapor Hazırlama |
5 |
6 |
30 |
Rapor Sunma |
5 |
2 |
10 |
Proje Tasarımı /Yönetimi |
1 |
10 |
10 |
Makale Kritik Etme |
5 |
3 |
15 |
Bireysel Çalışma |
14 |
1 |
14 |
Okuma |
14 |
1 |
14 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
163
|
|
[PC] 1 |
[PC] 2 |
[PC] 3 |
[PC] 4 |
[PC] 5 |
[PC] 6 |
[PC] 7 |
[PC] 8 |
[PC] 9 |
[PC] 10 |
[PC] 11 |
[PC] 12 |
[OC] 1 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 2 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 3 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 4 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 5 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 6 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 7 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 8 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 9 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek