GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
0 0 0

Yüksek Lisans





1 Araştırma alan yazınını tarar.
2 Araştırma alan yazınında ihtiyacı olan kaynakları belirler.
3 Araştırma alan yazınında ihtiyacı olan kaynaklara ulaşır.
4 Araştırma makalelerini analiz eder (eleştirir, güçlü ve zayıf yönlerini belirler …).
5 Nitel ve nicel araştırma yöntemleri arasındaki farkları açıklar.
6 Araştırma amacına uygun araştırma yöntemi seçer.
7 Araştırma konusu belirler.
8 Araştırma konusunu sınırlar.
9 Bilimsel araştırma yöntemlerini bilir.
10 Meslek etiği kuramları, araştırma etiği kavramı ve temel ilkeleri bilir.
11 Bilim etiğinde temel ilkeler ve akademik etiğe yönelik açıklamalarda bulunur.



[Yok]



Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş: Ders Tanıtımı, Beklentiler, Kaynaklar, Ödevler
2 Eğitim Araştırmalarına Giriş: Temel Kavramlar ve İlkeler
3 Araştırma alan yazınını taraması Araştırmada alan yazınında ihtiyacı olan kaynakları belirleme Araştırma alan yazınında ihtiyacı olan kaynaklara ulaşma
4 Araştırma makalelerini analiz etme ölçütleri, Araştırma makalesine ilişkin analiz sonuçlarını raporlama
5 Nitel ve nicel araştırma yöntemleri felsefi kökler, yaklaşım ve özellikler
6 Ara Sınav
7 Nitel ve nicel araştırma yöntemleri – İlgili örnek araştırmalar
8 Araştırma konusu belirleme, sınırlama - ilgili örnek araştırmalar (Nitel ve nicel yöntem) Araştırma evreni ve örneklemi belirlemenin bilimsel dayanakları (Nitel ve nicel yöntem)
9 Eğitim araştırmalarında kullanılana veri toplama araçları, geliştirilme adımları, sahip olması gereken özellikler- ilgili örnek araştırma araçları (Nitel ve nicel yöntem)
10 Araştırmada geçerlik, güvenirlik, kullanışlılık ve etik - ilgili örnek araştırmalar (Nitel ve nicel yöntem)
11 Deneysel, ilişkisel ve betimsel araştırmalar arasındaki farklar - ilgili örnek araştırma araçları (Nitel ve nicel yöntem)
12 Eğitim araştırmalarında kullanılan temel istatistikler ve uygulamalar - ilgili örnek araştırma araçları (Nicel yöntem)
13 Temel Araştırma Etiği İlkelerine uygun olarak araştırma tasarlama Araştırmasını bilimsel araştırma gereklerine uygun olarak raporlama
14 Etik kurul, bilim etiğinde temel ilkeler ve akademik etik konularında sunum yapma
15 Final sınavı
16



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 1 14
Uygulama/Pratik 3 5 15
Gözlem 2 5 10
Örnek Vaka İncelemesi 5 5 25
Rapor Hazırlama 1 30 30
Rapor Sunma 1 10 10
Makale Kritik Etme 5 6 30
Bireysel Çalışma 14 1 14
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 162

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 6 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 7 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 8 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 9
[OC] 10
[OC] 11
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek