Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Yüksek Lisans
1 |
Araştırma alan yazınını tarar. |
2 |
Araştırma alan yazınında ihtiyacı olan kaynakları belirler. |
3 |
Araştırma alan yazınında ihtiyacı olan kaynaklara ulaşır. |
4 |
Araştırma makalelerini analiz eder (eleştirir, güçlü ve zayıf yönlerini belirler …). |
5 |
Nitel ve nicel araştırma yöntemleri arasındaki farkları açıklar. |
6 |
Araştırma amacına uygun araştırma yöntemi seçer. |
7 |
Araştırma konusu belirler. |
8 |
Araştırma konusunu sınırlar. |
9 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini bilir. |
10 |
Meslek etiği kuramları, araştırma etiği kavramı ve temel ilkeleri bilir. |
11 |
Bilim etiğinde temel ilkeler ve akademik etiğe yönelik açıklamalarda bulunur. |
[Yok]
Hafta |
Teorik |
Uygulama |
Laboratuvar |
1 |
Giriş: Ders Tanıtımı, Beklentiler, Kaynaklar, Ödevler |
|
|
2 |
Eğitim Araştırmalarına Giriş: Temel Kavramlar ve İlkeler |
|
|
3 |
Araştırma alan yazınını taraması
Araştırmada alan yazınında ihtiyacı olan kaynakları belirleme
Araştırma alan yazınında ihtiyacı olan kaynaklara ulaşma
|
|
|
4 |
Araştırma makalelerini analiz etme ölçütleri,
Araştırma makalesine ilişkin analiz sonuçlarını raporlama
|
|
|
5 |
Nitel ve nicel araştırma yöntemleri felsefi kökler, yaklaşım ve özellikler |
|
|
6 |
Ara Sınav |
|
|
7 |
Nitel ve nicel araştırma yöntemleri – İlgili örnek araştırmalar |
|
|
8 |
Araştırma konusu belirleme, sınırlama - ilgili örnek araştırmalar (Nitel ve nicel yöntem)
Araştırma evreni ve örneklemi belirlemenin bilimsel dayanakları (Nitel ve nicel yöntem) |
|
|
9 |
Eğitim araştırmalarında kullanılana veri toplama araçları, geliştirilme adımları, sahip olması gereken özellikler- ilgili örnek araştırma araçları (Nitel ve nicel yöntem) |
|
|
10 |
Araştırmada geçerlik, güvenirlik, kullanışlılık ve etik - ilgili örnek araştırmalar (Nitel ve nicel yöntem) |
|
|
11 |
Deneysel, ilişkisel ve betimsel araştırmalar arasındaki farklar - ilgili örnek araştırma araçları (Nitel ve nicel yöntem) |
|
|
12 |
Eğitim araştırmalarında kullanılan temel istatistikler ve uygulamalar - ilgili örnek araştırma araçları (Nicel yöntem) |
|
|
13 |
Temel Araştırma Etiği İlkelerine uygun olarak araştırma tasarlama
Araştırmasını bilimsel araştırma gereklerine uygun olarak raporlama |
|
|
14 |
Etik kurul, bilim etiğinde temel ilkeler ve akademik etik konularında sunum yapma |
|
|
15 |
Final sınavı |
|
|
16 |
|
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Derse Katılım |
14 |
1 |
14 |
Uygulama/Pratik |
3 |
5 |
15 |
Gözlem |
2 |
5 |
10 |
Örnek Vaka İncelemesi |
5 |
5 |
25 |
Rapor Hazırlama |
1 |
30 |
30 |
Rapor Sunma |
1 |
10 |
10 |
Makale Kritik Etme |
5 |
6 |
30 |
Bireysel Çalışma |
14 |
1 |
14 |
Okuma |
14 |
1 |
14 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
162
|
|
[PC] 1 |
[PC] 2 |
[PC] 3 |
[PC] 4 |
[PC] 5 |
[PC] 6 |
[PC] 7 |
[PC] 8 |
[PC] 9 |
[PC] 10 |
[PC] 11 |
[PC] 12 |
[OC] 1 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 2 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 3 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 4 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 5 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 6 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 7 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 8 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[OC] 10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[OC] 11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek