Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CEK521 | TARIMSAL DÖNÜŞÜM VE EMEK SÜREÇLERİ | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
BU dersin amacı tarım sorunu tartışmaları ışığında dünyada ve Türkiye'de tarım sektöründeki emek süreçlerini analiz etmektir.
Yrd.Doç.Dr. Umut ULUKAN
1 | Tarımda dönüşüm tartışmalarını tarihsel bağlamda açıklar. |
2 | Emek süreci yaklaşımını tanımlar. |
3 | Kırsal dönüşüm üzerine yapılan güncel tartışmaları takip eder. |
4 | Tarımdaki yeni çalışma ilişkilerini değerlendirir. |
5 | Türkiye tarımındaki dönüşümü analiz eder. |
Yok
Yok
Tarım sorunu tartışmaları, dünyada tarımsal dönüşüm süreci, Türkiye'de tarımsal dönüşüm, sözleşmeli tarım güncel tartışmalar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Klasik tarımda dönüşüm tartışmaları: Marx, Lenin, Kautsky Chayanov ve köylü ekonomisi, Köylü üretim tarzı ve üretim tarzlarının eklemlenmesi | ||
2 | Klasik tarımda dönüşüm tartışmaları: Marx, Lenin, Kautsky Chayanov ve köylü ekonomisi, Köylü üretim tarzı ve üretim tarzlarının eklemlenmesi | ||
3 | Tarımda küçük meta üretimi, Tarım gıda sistemleri, yeni gıda rejimi | ||
4 | Tarımda yeni üretim formları, çağdaş kuram ve tartışmalar | ||
5 | Tarımda yeni üretim formları, çağdaş kuram ve tartışmalar | ||
6 | Dönüşen tarımda yeni çalışma ilişkileri: Latin Amerika, Afrika, Asya | ||
7 | Dönüşen tarımda yeni çalışma ilişkileri: Latin Amerika, Afrika, Asya | ||
8 | Dönüşen tarımda yeni çalışma ilişkileri: Latin Amerika, Afrika, Asya | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Dönüşen tarımda yeni çalışma biçimleri/ilişkileri: Türkiye İstatistiklerle Türkiye’de tarımsal dönüşüm. | ||
11 | Mevsimlik Tarım İşçiliği ve Türkiye Tarımında yabancı göçmen emeği | ||
12 | Dönüşen tarımda yeni çalışma biçimleri/ilişkileri: Türkiye – Üretici örgütlenmeleri | ||
13 | Dönüşen tarımda yeni çalışma biçimleri/ilişkileri: Türkiye – Tütün- -şeker pancarı-fındık-çay--mısır-zeytin-pamuk-buğday-hayvancılık-Balıkçılık | ||
14 | Dönüşen tarımda yeni çalışma biçimleri/ilişkileri: Türkiye – Tütün- -şeker pancarı-fındık-çay--mısır-zeytin-pamuk-buğday-hayvancılık-Balıkçılık | ||
15 | Dönüşen tarımda yeni çalışma biçimleri/ilişkileri: Türkiye – Tütün- -şeker pancarı-fındık-çay--mısır-zeytin-pamuk-buğday-hayvancılık-Balıkçılık…. | ||
16 | Genel Tekrar |
Ulukan, U. (2009) Türkiye Tarımında Yapısal Dönüşüm ve Sözleşmeli Çiftçilik, (İstanbul: SAV Yayınları.) Veltmeyer, H. (2009), “The World Bank on Agriculture for Development: A Failure of Imagination or the Power of Ideology?” Journal of Peasant Studies (Cilt:36, No:2) 393-410. Vergopoulos, K. (1978) “Capitalism and Peasant Productivity”, Journal of Peasant Studies, (Cilt. 5, No. 4) Watts, M. (1994) “Life under Contract: Contract Farming, Agrian Restructuring and Flexible Accumulation”. P. D. Little ve M. J. Watts (ed.). Living under Contract içinde. London: The University of Wisconsin Pres, 21-77. World Bank (2008) World Development Report 2008: Agriculture for Development, http://econ.worldbank.org/ [Erişim 17.12.2009]. Yenal, D. ve Yenal, Z. (1993) “2000 Yılına Doğru Dünyada Gıda ve Tarım”, Toplum ve Bilim, 56 Bahar. Yenal, N. Z. (2001) “Türkiye’de Tarım ve Gıda Üretiminin Yeniden Yapılanması ve Uluslararasılaşması”. Toplum ve Bilim, 88: 32-54.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Tartışma | 10 | 3 | 30 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Rapor Sunma | 1 | 5 | 5 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 152 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | |
[OC] 1 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 |
[OC] 2 | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 |
[OC] 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 |
[OC] 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 |
[OC] 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 |