GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CEK521 TARIMSAL DÖNÜŞÜM VE EMEK SÜREÇLERİ Ders 1 1 5.00

Yüksek Lisans


Türkçe


BU dersin amacı tarım sorunu tartışmaları ışığında dünyada ve Türkiye'de tarım sektöründeki emek süreçlerini analiz etmektir.


Yrd.Doç.Dr. Umut ULUKAN


1 Tarımda dönüşüm tartışmalarını tarihsel bağlamda açıklar.
2 Emek süreci yaklaşımını tanımlar.
3 Kırsal dönüşüm üzerine yapılan güncel tartışmaları takip eder.
4 Tarımdaki yeni çalışma ilişkilerini değerlendirir.
5 Türkiye tarımındaki dönüşümü analiz eder.


Yok


Yok


Tarım sorunu tartışmaları, dünyada tarımsal dönüşüm süreci, Türkiye'de tarımsal dönüşüm, sözleşmeli tarım güncel tartışmalar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Klasik tarımda dönüşüm tartışmaları: Marx, Lenin, Kautsky Chayanov ve köylü ekonomisi, Köylü üretim tarzı ve üretim tarzlarının eklemlenmesi
2 Klasik tarımda dönüşüm tartışmaları: Marx, Lenin, Kautsky Chayanov ve köylü ekonomisi, Köylü üretim tarzı ve üretim tarzlarının eklemlenmesi
3 Tarımda küçük meta üretimi, Tarım gıda sistemleri, yeni gıda rejimi
4 Tarımda yeni üretim formları, çağdaş kuram ve tartışmalar
5 Tarımda yeni üretim formları, çağdaş kuram ve tartışmalar
6 Dönüşen tarımda yeni çalışma ilişkileri: Latin Amerika, Afrika, Asya
7 Dönüşen tarımda yeni çalışma ilişkileri: Latin Amerika, Afrika, Asya
8 Dönüşen tarımda yeni çalışma ilişkileri: Latin Amerika, Afrika, Asya
9 Ara sınav
10 Dönüşen tarımda yeni çalışma biçimleri/ilişkileri: Türkiye İstatistiklerle Türkiye’de tarımsal dönüşüm.
11 Mevsimlik Tarım İşçiliği ve Türkiye Tarımında yabancı göçmen emeği
12 Dönüşen tarımda yeni çalışma biçimleri/ilişkileri: Türkiye – Üretici örgütlenmeleri
13 Dönüşen tarımda yeni çalışma biçimleri/ilişkileri: Türkiye – Tütün- -şeker pancarı-fındık-çay--mısır-zeytin-pamuk-buğday-hayvancılık-Balıkçılık
14 Dönüşen tarımda yeni çalışma biçimleri/ilişkileri: Türkiye – Tütün- -şeker pancarı-fındık-çay--mısır-zeytin-pamuk-buğday-hayvancılık-Balıkçılık
15 Dönüşen tarımda yeni çalışma biçimleri/ilişkileri: Türkiye – Tütün- -şeker pancarı-fındık-çay--mısır-zeytin-pamuk-buğday-hayvancılık-Balıkçılık….
16 Genel Tekrar

Ulukan, U. (2009) Türkiye Tarımında Yapısal Dönüşüm ve Sözleşmeli Çiftçilik, (İstanbul: SAV Yayınları.) Veltmeyer, H. (2009), “The World Bank on Agriculture for Development: A Failure of Imagination or the Power of Ideology?” Journal of Peasant Studies (Cilt:36, No:2) 393-410. Vergopoulos, K. (1978) “Capitalism and Peasant Productivity”, Journal of Peasant Studies, (Cilt. 5, No. 4) Watts, M. (1994) “Life under Contract: Contract Farming, Agrian Restructuring and Flexible Accumulation”. P. D. Little ve M. J. Watts (ed.). Living under Contract içinde. London: The University of Wisconsin Pres, 21-77. World Bank (2008) World Development Report 2008: Agriculture for Development, http://econ.worldbank.org/ [Erişim 17.12.2009]. Yenal, D. ve Yenal, Z. (1993) “2000 Yılına Doğru Dünyada Gıda ve Tarım”, Toplum ve Bilim, 56 Bahar. Yenal, N. Z. (2001) “Türkiye’de Tarım ve Gıda Üretiminin Yeniden Yapılanması ve Uluslararasılaşması”. Toplum ve Bilim, 88: 32-54.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 16 3 48
Tartışma 10 3 30
Takım/Grup Çalışması 2 5 10
Rapor Hazırlama 1 15 15
Rapor Sunma 1 5 5
Proje Hazırlama 1 10 10
Proje Sunma 1 2 2
Bireysel Çalışma 1 20 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 152

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11
[OC] 1 4 1 3 3 3 4 3 2 1 1 3
[OC] 2 5 2 3 2 3 2 2 2 3 2 3
[OC] 3 2 2 3 1 2 4 2 3 2 3 2
[OC] 4 3 3 3 1 2 2 2 2 2 2 1
[OC] 5 4 4 3 2 2 3 4 3 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek