GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MÜZ522 DOĞAÇLAMA TEKNİKLERİ II Ders 1 2 5.00

Yüksek Lisans



Müzikte ritim, armoni ve melodi gibi müzikal kavramları müzik türleri ayırt etmeden doğaçlama olarak yorumlayabilmesini sağlamak ve ayrıca doğaçlamanın temel malzemelerini teknik ve müzikal unsurlar çerçevesinde nasıl öğretilmesi gerektiğini kazandırmaktır.


Yrd. Doç. Dr. Sercan ÖZKELEŞ


1 Müzik eserlerini seslendirmede içselleşme sağlanır.
2 Çeşitli repertuar çalışmalarındaki çalgı teknikleri incelenir.
3 Doğaçlamanın temel unsurları üzerinde yaratma çalışmaları yapılır
4 Belirli müzikal kuralları estetik bir bütünde yeniden armonize ederek yorumlar.
5 Doğaçlama öğretim yöntem ve tekniklerini öğrenir.


Yok


Yok


Müzik edebiyatından seçilmiş küçük formlu eserlerin yeniden armonize edilerek yorumlanması ve öğretilmesi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Doğaçlamanın temel unsurları /ritim, melodi, armoni)
2 Doğaçlamanın temel unsurları /ritim, melodi, armoni)
3 Doğaçlamanın temel unsurları /ritim, melodi, armoni)
4 Doğaçlama çalışmaları
5 Doğaçlama çalışmaları
6 Doğaçlama çalışmaları
7 Doğaçlama çalışmaları
8 Ara Sınav
9 Çeşitli müzik türlerindeki eserlerin yeniden armonize edilmesi
10 Çeşitli müzik türlerindeki eserlerin yeniden armonize edilmesi
11 Çeşitli müzik türlerindeki eserlerin yeniden armonize edilmesi
12 Çeşitli müzik türlerindeki eserlerin yeniden armonize edilmesi
13 Doğaçlama çalışmaları
14 Doğaçlama çalışmaları
15 Doğaçlama çalışmaları
16 Final Sınavı

İmik Ünal (ed) Sanat ve Tarasım Yaklaşımları-"Bölüm, Özkeleş, S. Müzik Sanatında Doğaçlama". Özkeleş, S. (2016). Uluslararası Müzik Sempozyumu Tam Metin Kitabı. s.433-438. Bursa Özkeleş, S. (2016). Profesyonel müzisyen eğitimi bağlamında eğitimciler için doğaçlamaya yönelik uygulama ve öneriler. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 2393-2409 Özkeleş, S. (2017). European Conference On Scıence, Art & Culture Bildiri Özetleri Kitabı s.157. Prag. Hal Crook, How To Improvise, Advance Music Hal Crook, Ready, Aim, Improvise, Advance Music Jamey Aebersold, Vol. 22 Favorite Standarts,



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Tartışma 1 1 1
Bireysel Çalışma 10 5 50
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 5 50
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 9 5 45
Toplam İş Yükü (saat) 150

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9
[OC] 1 5 4 5 4 5 5 4 5 4
[OC] 2 5 4 5 4 5 4 5 4 5
[OC] 3 4 5 4 5 4 5 4 5 4
[OC] 4 5 4 5 5 5 4 4 5 4
[OC] 5 5 5 5 4 4 4 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek