Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜZ501-1 | SESLENDİRME YORUMLAMA I (SES EĞİTİMİ) | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
İcra tekniğini geliştirmek.
Prof. Sabri Yener
1 | İcra beceri ve bilgisine sahip olmak |
2 | Eser seslendirmeyi etkin bir şekilde yapabilmek |
3 | Enstrümanın yapısını açıklayabilmek |
4 | Enstrümanı tarihi yönleriyle anlatma becerisini gösterebilmek |
5 | Ses kültürü hakkında bilgi ve bilince sahip olmak |
6 | Bir birey ve takım üyesi olarak performans gösterme sorumlulukları alabilmek |
Yok
Yok
• İcra • Eser • Teknik • Enstruman • Ses • Duruş
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin amaçlarını ve kapsamını tanıtmak | ||
2 | İcranın müzikal çerçevesi, kapsamı ve sınırlılıklarını tanımlamak. İcranın teknik yapısı hakkında bilgiler | ||
3 | İcra stili ile ilgili pratiklerin gösterimi | ||
4 | Basit melodilerle teknik egzersizler | ||
5 | Teknik çalışmalar | ||
6 | Teknik gelişim için yapılan etüt ve egzersizler | ||
7 | Geridönüt düzeltme pekiştirme | ||
8 | ARASINAV | ||
9 | Müzik dönemleri il ilgili uygun repertuar çalışmaları | ||
10 | Teknik gelişim için yapılan etüt ve egzersizler | ||
11 | Tonal ve modal melodilerde çalışmalar | ||
12 | Uygun seviyedeki ezgilerde teknik çalışmalar | ||
13 | Geridönüt düzeltme pekiştirme | ||
14 | Müzik dönemleri ile ilgili uygun seviyede repertuar çalışmaları | ||
15 | Dönem tekrarı ve genel değerlendirme | ||
16 | DÖNEM SONU SINAVI |
Klasik, geleneksel, çağdaş Türk müziği repertuarı ile ilgili referanslar( enstruman metodu, etütler v.s.)
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 8 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 11 | 110 |
Toplam İş Yükü (saat) | 152 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | |
[OC] 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 5 | 4 | 1 | 2 | 3 |
[OC] 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 5 | 4 | 1 | 2 | 3 |
[OC] 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
[OC] 4 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 |
[OC] 5 | 3 | 1 | 1 | 2 | 4 | 4 | 1 | 2 | 3 |
[OC] 6 | 3 | 1 | 1 | 2 | 5 | 4 | 2 | 2 | 4 |