GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MÜZ511 MÜZİKTE SES SİSTEMLERİ Ders 1 1 5.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin temel hedefi öğrencinin temel klasik armoni kurallarından hareketle Geçici-işleyici akorlarda çalışmalar, gecikme-geciktirme, Geciktirme çeşitleri, Dizide bulunan tüm akorların temel ve çevrim durumları ile ilgili egzersizleri, 7’li akorlar, dominant 7’li II’nin 7’lisi, VII’nin 7’lisi, 7’li akorların çevrimleri ve toniğe çözümleri ile ilgili, verilen bir bas veya soprano partisi ekseninde ezgiyi dört sesli olarak armonize edebilme, temel modülasyon kurallarını ve ezgi içinde uygulayabilme, Pianoda modülasyonlu kadanslar çalma ve çok seslendirilmiş eserleri analiz edebilme becerisinin geliştirilmesidir



1 Klasik armonideki özel akor oluşumlarını ve bağlantılarını şifreli bas üzerinde gösterebilecektir.
2 Geçici-İşleyici kavramlarını açıklar
3 Geçici- işleyici olarak kullanılan akorları seçer, sınıflandırır, açıklar.


Yok


Yok


Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı ve ya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir..


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin hedeflerinin tespiti, analizi, yorumlanması.
2 Temel akorlarda egzersizler ve kadanslar
3 Temel ve ara akorların birleşme prensipleri.
4 Dizinin tüm seslerinde üzerinde kurulan akorlarla ilgili egzersizler
5 Geçici işleyici akorlarla ilgili farklı tonlarda alıştırmalar
6 Akorlarda gecikme- geciktirme
7 Geciktirme çeşitleri.
8 Ara sınav
9 Hazırlanmış, yarı hazırlanmış ve basamaklı gecikme türleri.
10 Dönüt-Düzeltme-Pekiştireç çalışmaları. VII. nin yedilisi ve çevrimleri ile ilgili çözümler.
11 Yedili akorlara giriş, yedili akor çeşitleri.
12 Dominant yedili akorlarla ilgili temel prensipler.
13 Dom.temel, Dom. Altı-beş, Dom. Dört-üç, Dom. İkili akorları ve toniğe çözümleri.
14 Dört-üç, Dom. İkili akorları ve toniğe çözümleri.
15 Genel tekrar, özet ve tamamlayıcı çalışmalar
16 Final Sınavı

BAĞIROV, Nazım; Forte Pianoda Armoni çalışmaları, Trabzon, 1994. ÇANGAL, Nurhan; Armoni, Arkadaş Yayınları, Ankara, 1999. BALKAN, A.-BAĞIROV, N. ; Armoni Ders Notları, Trabzon




Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 8 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 11 110
Toplam İş Yükü (saat) 152

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9
[OC] 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 2 4 4 4 5 5 5 5 5 5
[OC] 3 4 4 4 2 4 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek