Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OASD1042020235 | SES-KONUŞMA II | Ders | 1 | 2 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Nefes ve ses çalışması ile öğrencilerin, seslerini tanımalarını, , güçlü ve parlak bir şekilde kullanmalarını sağlamak. Boğumlanma kusurlarını düzelterek sesleri doğru çıkaklarda çıkarmalarını sağlamak ve açık bir boğumlanma elde etmek. Kelime ve cümlede, metin değerlendirmede vurgu ve tonlama ile doğru ve kulağa hoş gelen bir anlatım sağlayarak, duygu değişimlerinin gerektirdiği seslendirmeleri doğru yapabilme yetisi kazandırmak.
Öğr.Gör.Erdal KARAKURT
1 | 1 Konuşma organlarını tanır. 2 Sesini ve bedenini kontrol etmeyi öğrenir. 3 Doğru nefes alma tekniklerini uygular. 4 Fonetik, diksiyon, entonasyon, , ulama konularında bilgi sahibi olur. 5 Doğru nefes kullanımını öğrenir. 6 Türkçe ile ilgili kuramsal bilgileri örnekler üzerinden öğrenir 7 Fonetik, diksiyon, entonasyon, , ulama konularında bilgi sahibi olur. 8 Heceleri, kelimeleri doğru telaffuz ederek anlaşılır konuşur. |
Birinci Öğretim
Derse eşofman ile katılmak zorunludur.
Doğru ses ve nefes kullanımı, fonetik kurallar teori ve uygulama örnekleri
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dönem içinde kullanılacak materyaller, kaynaklar ve döneme dair ön bilgi. | ||
2 | Kapalı ve açık “ E” harfinin tanınması | ||
3 | Seçilmiş metnin deşifre edilmesi ve metne uygun üslup arayışları | ||
4 | “Ecek – acak” eki ve “y” kaynaştırma harfinin daraltma etkisi, ''ğ' nin işlevsizliği üzerine örneklerle teorik bilgiler | ||
5 | Alana ilişkin uygulama çalışmaları | ||
6 | - “I,İ,O,Ö,U,Ö”“harfinin tanınması ve kuramsal bilgiler verilmesi | ||
7 | Seçilmiş metnin deşifre edilmesi ve metne uygun üslup arayışları | ||
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | |
9 | ''S,Ş,R,T,Z'' harflerinin tanınması,çıkarılışı | Alana ilişkin uygulama çalışmaları | |
10 | Uzun cümleleri bir nefeste okuma egzersizi | ||
11 | Uzun cümleleri bir nefeste okuma egzersizi | ||
12 | Bir önceki hafta ile ilgili ilgili tekerlemeler, örnek metinler üzerinden uygulama çalışmaları | ||
13 | Bir önceki hafta ile ilgili olarak tekerleme ve ya metinler üzerinden uygulama çalışmaları | ||
14 | Uzun metinlerde ya dauzun soluklumetinlerde artikülasyon(boğumlama)a hakim olma ve kendini dinleme üzerine teorik bilgiler | Uzun tekerlerlemer üzerinden tek nefes çalışması | |
15 | Masal tekerlemeleri üzerinden tek nefes alıştırmaları | ||
16 | Final Sınavı | Final Sınavı |
Nüzhet Şenbay, YKY Yay, Ankara, 2004 'Söz Diksiyon Sanatı A.Ş.' Mehmet Yalçın Yılmaz, 'Diksiyon', Elit yay. İstanbul, 2000 Güzrap Can Remzi Kitapevi, İstanbul, 2011 'Söz Söyleme Diksiyon A.Ş.' Suat Taşer, "Konuşma Eğitimi", PegasuYs ay. İstanbul, 2000
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 104 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |