GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
0 0 0

Lisans





1 Oyunculuk mesleğinin yapısı ile ilgili temel, bilgi beceri ve çalışma disiplinine sahip olmak.
2 Tiyatro ve Oyunculuk mesleğinin etiği ve disiplini konusunda gerekli olan bakış açısını kazanmak.
3 Dekor, kostüm ve aksesuarların temizliği, bakımı ve korunmasına yönelik uygulamalarla edindiği disiplin ve becerileri bir tiyatro organizasyonu veya kumpanyası içerisinde uygulayabilir hale getirme.
4 Sahne ve kulis adabını öğrenmek. Bulunduğu organizasyon yapısı içerisinde kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirme becerisi kazandırmak.



[Yok]



Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma ve Oyunculuk mesleğinin esaslarının anlatılması.
2 Oyunculuk meslek etiğinin anlatılması ve tartışılması Oyuncunun sahne üzerinde ve sahne dışındaki yardımcı/destekleyici ekipmanlarının ne olduğunun belirlenmesi.
3 Dekor, kostüm ve aksesuar odasının kullanılma amaç ve koşullarının ne olduğunun anlatılması.
4 Dekor, kostüm ve aksesuar odasının düzenlenmesi ilgili araç gereç ve ekipmanların düzeninin ve tertibinin sağlanması. Bölümün ihtiyacına yönelik olarak dekor, kostüm ve aksesuarların tasniflerinin yapılması.
5 Tasniflenen dekor, kostüm ve aksesuarların yerleştirilmesi ve ilgili öğrencilere bunların korunması ve kontrolüyle ilgili görev dağılımlarının yapılması. Dekor sorumlusu, kostüm sorumlusu, aksesuar sorumlusu ve yardımcı teknik ekibin kimler olduğunun belirlenmesi.
6 Dekor, kostüm ve aksesuarların denetim ve kontrolünün nasıl ve ne şekilde yapılacağının anlatılması ve uygulamada ifa edilen örnekler üzerinden gösterilmesi.
7 Oyunculuk bölümünün sahne atölye, derslik ve ekipmanlarının öğrenciye tanıtılması. Bunlar hakkında temel bilgilerin verilmesi. Bu derslik ve atölyelerin kullanımı, korunması, havalandırılması temizliği ve temel bakımları ile ilgili bilgilerin verilmesi.
8 Vize sınavı. Dönem içerisinde yapılan Uygulama ve Teorik anlatımların gözden geçirilip değerlendirilmesi
9 Sahne, derslik, atölye ve depoların kullanımı, korunması, havalandırılması temizliği ve temel bakımları ile ilgili verilen bilgilerin uygulamaya geçirilmesi. Öğrencilere görev dağılımına göre verilen görev, iş sorumlulukların öğrenciler tarafından yapılması ve bu sorumlukların yerine getirilip getirilmediğine göre kontrolü.
10 Sahne, derslik, atölye ve depoların kullanımı, korunması, havalandırılması temizliği ve temel bakımları ile ilgili verilen bilgilerin uygulamaya geçirilmesi. Öğrencilere görev dağılımına göre verilen görev, iş sorumlulukların öğrenciler tarafından yapılması ve bu sorumlukların yerine getirilip getirilmediğine göre kontrolü.
11 Sahne, derslik, atölye ve depoların kullanımı, korunması, havalandırılması temizliği ve temel bakımları ile ilgili verilen bilgilerin uygulamaya geçirilmesi. Öğrencilere görev dağılımına göre verilen görev, iş sorumlulukların öğrenciler tarafından yapılması ve bu sorumlukların yerine getirilip getirilmediğine göre kontrolü.
12 Sahne, derslik, atölye ve depoların kullanımı, korunması, havalandırılması temizliği ve temel bakımları ile ilgili verilen bilgilerin uygulamaya geçirilmesi. Öğrencilere görev dağılımına göre verilen görev, iş sorumlulukların öğrenciler tarafından yapılması ve bu sorumlukların yerine getirilip getirilmediğine göre kontrolü.
13 Sahne, derslik, atölye ve depoların kullanımı, korunması, havalandırılması temizliği ve temel bakımları ile ilgili verilen bilgilerin uygulamaya geçirilmesi. Öğrencilere görev dağılımına göre verilen görev, iş sorumlulukların öğrenciler tarafından yapılması ve bu sorumlukların yerine getirilip getirilmediğine göre kontrolü.
14 Sahne, derslik, atölye ve depoların kullanımı, korunması, havalandırılması temizliği ve temel bakımları ile ilgili verilen bilgilerin uygulamaya geçirilmesi. Öğrencilere görev dağılımına göre verilen görev, iş sorumlulukların öğrenciler tarafından yapılması ve bu sorumlukların yerine getirilip getirilmediğine göre kontrolünün yapılması ve/veya raporlanması. İlgili dersin bir sonraki dönemiyle ilgili yapılacak hazırlık ve çalışmaların belirlenmesi. Dönem içerisinde ortaya çıkan aksaklık ve problemlerin değerlendirilmesi.
15 Final Sınavı.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Bütünleme Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 1 14
Uygulama/Pratik 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 62

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 5 2 4 5 3 3 3 3 2 4 4 4
[OC] 2 5 3 4 4 3 4 3 4 2 4 4 4
[OC] 3 5 2 4 5 3 3 3 3 2 4 4 4
[OC] 4 5 3 4 4 3 4 3 4 2 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek