GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SEÇ1252015234 DRAMA I Seçmeli Ders Grubu 1 1 2.00

Lisans


Türkçe


• Eğitimde yaratıcı yaklaşımları, özellikle de tiyatronun işlevini aktarmak, • Dramanın tarihsel gelişimini ve aşamalarını anlatmak, • Dramada kullanılabilecek teknikleri uygulamalı olarak göstermek, • Dramayı eğitim öğretim etkinliklerinde bir yöntem olarak kullanma becerisi kazandırmak, • Araç olarak drama yaklaşımını aktarmak, • Amaç olarak drama yaklaşımını aktarmak,


Öğr. Gör. Züleyha Çubuk


1 Eğitimde drama bilgi ve becerisine sahip olmak,
2 Drama teknikleri konusunda etkili deneyim sahibi olmak,
3 Eğitimde drama bilgi ve becerisini aktarabilmek,
4 Drama tekniklerini kullanarak eğitmek,
5 Bir drama grubunda bir birey ve bir takım üyesi gibi sorumluluk alabilmek,


Yok


Yok


• Anlatma • Tartışma • Doğaçlama • Rol oynama • Yaratıcılık


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş- 20.yy’ın yeni eğitim anlayışı ve çocuk merkezli eğitim
2 Çocuk merkezli eğitimde oyunun yeri ve işlevi
3 Çocuk-oyun-öğrenme ilişkisi
4 Dramatik eğitimde iki temel yaklaşım: amaç ve araç olarak drama
5 Dramanın eğitimde bir araç olarak yer alması
6 Dramanın eğitimde bir amaç olarak yer alması
7 Dramatik eğitimde belli başlı liderler ve yöntemleri
8 Vize sınavı
9 H.F.Johnson-Eğitimde Dramatik Yöntem
10 Caldwell Cook-Oyun Yolu
11 Peter Slade-Çocuk Draması
12 Wiwfred Ward-Yaratıcı Oyunlar
13 Dorothy Heathcote-Eğitimde Drama
14 Dorothy Heathcote-Eğitimde Drama
15 Final sınavı
16 Final sınavı

- Sağlam, Tülin. Eğitimde Drama ve Türk Çocuklarının Ritüel Nitelikli Oyunlarının Eğitimde Dramada Kullanumı. Ankara: A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1997 (Yayımlanmamış Doktora Tezi) - Adıgüzel, Ömer (Editör). Yaratıcı Drama (1985-1995 Yazılar) Ankara: Naturel, 2002. - Aslan, Naci. (Editör). Dramaya Çok Yönlü Bakış (Türkiye 3. Drama Liderleri Buluşması ve Ulusal Drama Semineri Notları). Ankara: Fersa Matbaası,2001) - Aslan, Naci (Editör). Okul Öncesinde Drama ve Tiyatro(Türkiye 5. Drama Liderleri Buluşması ve Ulusal Drama Semineri Notları). Ankara: Fersa Matbaası,2003) - Bolton, Gavin. Selected Writings. New York: Longman, 1986. - Slade, Peter. Child Play. London: Jessica Kingsley Publishers,1995. - McCaslin, Nelie. Creative Drama in the Classroom. N.Y: Longman,1990.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 30 30
Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 60

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 5 5
[OC] 2 4 4 4 4 5 4 4 4 5 1 5 5
[OC] 3 3 4 5 5 4 5 5 5 4 1 3 4
[OC] 4 4 3 5 5 5 5 5 5 5 1 5 5
[OC] 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek