GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SST3042014234 SAHNE II Ders 3 6 6.00

Lisans


Türkçe


Bu ders, rol kişisi yaratma sürecini tamamlamış öğrenciye, oyundaki diğer karakterlerle ilişkilenmeyi, sahnenin amaçları doğrultusunda yönelişlerin tespit edilmesini öğretmeyi amaçlar. Bu noktadan hareket ederek Antik ve Klasik Dönem oyun yazarlarının oyunlarından 2'şerli ya da 3'erli sahneler kullanılır.


Öğr.Gör.Erdal KARAKURT


1 Öğrenci ''sahne nedir'' sorusunun cevabını öğrenir ve uygulama çalışmalarını öğrenir.
2 Sahne üzerinde canlandırdığı karaktere yorum katmayı öğrenir
3 Belli bir dönem gözetilerek oyuncu ve oyuncuların seçtikleri sahneler dönemin özelliklerini kavrar
4 Sahne parçalarının gerektirdiği araştırma ve yorum yeteneğini kazanır
5 Oyuncuların karşılıklı duygu alış-verişleri güçlenir.


Yok


diğer sanatların kapsama alanları ve diğer sanatlarla ilişki içinde sanat eseri yaratma süreci


Sahne nedir? Bir Rol Kişisi ve Sahne Parçası nasıl çözümlenir? Dönem ve yazar araştırması nasıl yapılır? Sahne ile seyirci arasında nasıl bir iletişim vardır? Ayrıca belirlenmiş sahne parçaları ile uygulamalı alıştırmalar yapmak.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dönem içinde izlenecek yöntem ve kapsam anlatılır
2 Stanislavski'nin Sistemi üzerinden sahne çalışma modelleri- Antik Dönem oyunları.Değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak.
3 Bir önceki hafta hazırlanan sahneyi değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak.
4 Stanislavski'nin Sistemi üzerinden sahne çalışma modelleri- Antik Dönem oyunları.Değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak.
5 Bir önceki hafta hazırlanan sahneyi değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak.
6 Stanislavski'nin Sistemi üzerinden sahne çalışma modelleri- Klasik Dönem oyunları.Değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak.
7 Bir önceki hafta hazırlanan sahneyi değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak.
8 Ara sınav
9 Stanislavski'nin Sistemi üzerinden sahne çalışma modelleri- Klasik Dönem oyunları.Değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak.
10 Bir önceki hafta hazırlanan sahneyi değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak.
11 Stanislavski'nin Sistemi üzerinden sahne çalışma modelleri- Klasik Dönem oyunları.Değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak.
12 Bir önceki hafta hazırlanan sahneyi değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak.
13 Stanislavski'nin Sistemi üzerinden sahne çalışma modelleri- Klasik Dönem oyunları.Değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak.
14 Bir önceki hafta hazırlanan sahneyi değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak.
15 Dönem değerlendirmesi
16 Final sınavı

Özdemir Nutku, Sahne Bilgisi Stanislavski, Konstantin (1996). Bir Aktör Hazırlanıyor. İstanbul: Papirüz Yayınları. Stanislavski, Konstantin. (1996). Bir Karakter Yaratmak. İstanbul: Papirüs Yayınları. Moore, Sonia. (2006). Stanislavski Sistemi. İstanbul: BGST Yayınları. Morris Eric; Hotckis, Joan. (1998). Rol yapmayın Lütfen. İstanbul: Dost Kitabevi. Nutku, Özdemir. (2003). Oyunculuk Tarihi 1-2. İstanbul: Dost Kitabevi. Barba Eugenio; Savarese'nin, Nicola. (2002). Oyuncunun Gizli Sanatı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Çağdaşımız Shakespeare, Jan Kott, Mitos Boyut,İstanbul, 1999 Tiyatro Oyunları Sözlüğü, Aziz Çalışlar. Mitos boyut, İstanbul,1994 Video gazete, sinema Ödevlerin sunumu sırasında kullanılan dekor, kostüm, aksesuvar parçaları, Müzik ya da görseller.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Rapor Hazırlama 32 2 64
Rol Oynama / Dramatize Etme 32 4 128
Toplam İş Yükü (saat) 192

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1
[OC] 2
[OC] 3
[OC] 4
[OC] 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek