GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SST1162014234 DOĞAÇLAMA II Ders 1 2 3.00

Lisans


Türkçe


• Doğaçlama tekniklerini öğretmek • Öğrencileri doğaçlama bilgisi ve becerisiyle donatmak • Öğrencilerin yetenekleri ile sanatsal uğraşları arasındaki bağlantıyı geliştirmek • Öğrencilere doğaçlamanın doğasını anlama fırsatı vermek • Öğrencilere kendilerini keşfetme olanağı sunmak • Öğrencilere doğaçlama oyunculukta profesyonelleşme olma olanağını vermek • Öğrencilere doğaçlama oyunculuk hakkında temel bilgi vermek • Öğrencilere doğaçlamanın odağı ile ilgili temel bilgi vermek • Öğrencileri metinsiz tiyatro ile tanıştırmak


Öğr. Gör. Züleyha EŞİGÜL


1 Doğaçlama tiyatro yöntemi ile ilgili temel bilgi ve becerilerine sahip olmak
2 Doğaçlama teknikleriyle etkin biçimde hikâye kurgulayabilmek ve oynayabilmek
3 Metinsiz oynanabileceğini göstermek
4 Doğaçlama oyunculuğun bilgisine ve farkındalığına sahip olmak
5 Bir birey olarak sorumluluk almak ve bir takım üyesi olarak doğaçlama mantığıyla hareket etmek


Yok


Yok


• Doğaçlama • Rol oynama • Spontane öykü kurgulama • Yaratıcılık • Figürleştirme


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Maske çalışmasına giriş
2 Maske tekniği ve maske uygulaması
3 Maske ve tip çalışması
4 Maske ve tip çalışması
5 Muhtelif malzemelerden maske yapımı ve doğaçlama
6 Maske çalışmasına dayalı doğaçlamalar
7 Maske çalışmasına dayalı doğaçlamalar
8 Vize sınavı
9 Kim-nerede-ötede ne var egzersizleri
10 Sınırlı sözcükle kim-nerede-ötede ne var egzersizleri
11 Sınırlı sözcükle maske ve tip çalışması
12 Karma doğaçlamalarla gösterim oluşturma
13 Karma doğaçlamalarla gösterim oluşturma
14 Karma doğaçlamalarla gösterim oluşturma
15 Final
16 Final

Anthony Frost and Ralp Yarrow, New Directions In Theatre, Impravisation In Drama, London : Macmillian Edu., 1990. Viola Spolin, Theater Games For Rehearsal, Evanston,Illinois: Northwestern University Press., 1985. Johnstone, Keith. Impro , England: Clays Ltd., 1996. Gerhard Ebert, Doğaçlama: Oyunculuk Sanatında, Çev.: Turhan Yılmaz, İstanbul: Mitos Boyut Yayınları, 2004. Ruth Zaporah, Doğaçlama Tiyatro Yöntemi (Action Teater), Çev.: Özge Tomruk, İstanbul: Mitos Boyut Yayınları, 2012.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 43 2 86
Toplam İş Yükü (saat) 90

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 5 5 5 4 2 2 2 5 2 1 5 3
[OC] 2 5 5 5 3 4 4 2 4 4 1 5 3
[OC] 3 5 5 5 4 4 4 2 4 4 1 5 3
[OC] 4 5 5 5 4 4 4 2 5 2 1 5 3
[OC] 5 5 5 5 4 4 4 2 5 2 1 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek