Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SST1162014234 | DOĞAÇLAMA II | Ders | 1 | 2 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
• Doğaçlama tekniklerini öğretmek • Öğrencileri doğaçlama bilgisi ve becerisiyle donatmak • Öğrencilerin yetenekleri ile sanatsal uğraşları arasındaki bağlantıyı geliştirmek • Öğrencilere doğaçlamanın doğasını anlama fırsatı vermek • Öğrencilere kendilerini keşfetme olanağı sunmak • Öğrencilere doğaçlama oyunculukta profesyonelleşme olma olanağını vermek • Öğrencilere doğaçlama oyunculuk hakkında temel bilgi vermek • Öğrencilere doğaçlamanın odağı ile ilgili temel bilgi vermek • Öğrencileri metinsiz tiyatro ile tanıştırmak
Öğr. Gör. Züleyha EŞİGÜL
1 | Doğaçlama tiyatro yöntemi ile ilgili temel bilgi ve becerilerine sahip olmak |
2 | Doğaçlama teknikleriyle etkin biçimde hikâye kurgulayabilmek ve oynayabilmek |
3 | Metinsiz oynanabileceğini göstermek |
4 | Doğaçlama oyunculuğun bilgisine ve farkındalığına sahip olmak |
5 | Bir birey olarak sorumluluk almak ve bir takım üyesi olarak doğaçlama mantığıyla hareket etmek |
Yok
Yok
• Doğaçlama • Rol oynama • Spontane öykü kurgulama • Yaratıcılık • Figürleştirme
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Maske çalışmasına giriş | ||
2 | Maske tekniği ve maske uygulaması | ||
3 | Maske ve tip çalışması | ||
4 | Maske ve tip çalışması | ||
5 | Muhtelif malzemelerden maske yapımı ve doğaçlama | ||
6 | Maske çalışmasına dayalı doğaçlamalar | ||
7 | Maske çalışmasına dayalı doğaçlamalar | ||
8 | Vize sınavı | ||
9 | Kim-nerede-ötede ne var egzersizleri | ||
10 | Sınırlı sözcükle kim-nerede-ötede ne var egzersizleri | ||
11 | Sınırlı sözcükle maske ve tip çalışması | ||
12 | Karma doğaçlamalarla gösterim oluşturma | ||
13 | Karma doğaçlamalarla gösterim oluşturma | ||
14 | Karma doğaçlamalarla gösterim oluşturma | ||
15 | Final | ||
16 | Final |
Anthony Frost and Ralp Yarrow, New Directions In Theatre, Impravisation In Drama, London : Macmillian Edu., 1990. Viola Spolin, Theater Games For Rehearsal, Evanston,Illinois: Northwestern University Press., 1985. Johnstone, Keith. Impro , England: Clays Ltd., 1996. Gerhard Ebert, Doğaçlama: Oyunculuk Sanatında, Çev.: Turhan Yılmaz, İstanbul: Mitos Boyut Yayınları, 2004. Ruth Zaporah, Doğaçlama Tiyatro Yöntemi (Action Teater), Çev.: Özge Tomruk, İstanbul: Mitos Boyut Yayınları, 2012.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 43 | 2 | 86 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 1 | 5 | 3 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 1 | 5 | 3 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 1 | 5 | 3 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 2 | 1 | 5 | 3 |
[OC] 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 2 | 1 | 5 | 3 |