GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SST1152013234 DOĞAÇLAMA-I Ders 1 1 3.00

Lisans


Türkçe


• Doğaçlama tekniklerini öğretmek • Öğrencileri doğaçlama bilgisi ve becerisiyle donatmak • Öğrencilerin yetenekleri ile sanatsal uğraşları arasındaki bağlantıyı geliştirmek • Öğrencilere doğaçlamanın doğasını anlama fırsatı vermek • Öğrencilere kendilerini keşfetme olanağı sunmak • Öğrencilere doğaçlama oyunculukta profesyonelleşme olma olanağını vermek • Öğrencilere doğaçlama oyunculuk hakkında temel bilgi vermek • Öğrencilere doğaçlamanın odağı ile ilgili temel bilgi vermek • Öğrencileri metinsiz tiyatro ile tanıştırmak


Öğr. Gör. Züleyha Çubuk


1 Doğaçlama tiyatro yöntemi ile ilgili temel bilgi ve becerilerine sahip olmak
2 Doğaçlama teknikleriyle etkin biçimde hikâye kurgulayabilmek ve oynayabilmek
3 Metinsiz oynanabileceğini göstermek
4 Doğaçlama oyunculuğun bilgisine ve farkındalığına sahip olmak
5 Bir birey olarak sorumluluk almak ve bir takım üyesi olarak doğaçlama mantığıyla hareket etmek
6
7
8
9
10
11


Yok


Yok


• Doğaçlama • Rol oynama • Spontane öykü kurgulama • Yaratıcılık • Figürleştirme


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma ve bir grup bütünlüğü sağlama egzersizler
2 Hız-tartım-denge egzersizleri
3 Hız-tartım-denge egzersizleri
4 Bedensel ve duyusal farkındalığı sağlama egzersizleri
5 Bedensel ve duyusal farkındalığı sağlama egzersizleri
6 Çevresel farkındalığı sağlama egzersizleri
7 Çevresel farkındalığı sağlama egzersizleri
8 Vize sınavı
9 Yansıma egzersizleri
10 Eşgüdümlü beden-mekan-duygu-hareket egzersizleri
11 Bireysel ve ikili doğaçlamalar
12 Bireysel ve ikili doğaçlamalar
13 Bireysel ve ikili doğaçlamalardan gösterime
14 Bireysel ve ikili doğaçlamalardan gösterime
15 Final sınavı
16 Final sınavı

Anthony Frost and Ralp Yarrow, New Directions In Theatre, Impravisation In Drama, London : Macmillian Edu., 1990. Viola Spolin, Theater Games For Rehearsal, Evanston,Illinois: Northwestern University Press., 1985. Johnstone, Keith. Impro , England: Clays Ltd., 1996. Gerhard Ebert, Doğaçlama: Oyunculuk Sanatında, Çev.: Turhan Yılmaz, İstanbul: Mitos Boyut Yayınları, 2004. Ruth Zaporah, Doğaçlama Tiyatro Yöntemi (Action Teater), Çev.: Özge Tomruk



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 0 0
Final Sınavı 1 0 0
Derse Katılım 15 6 90
Toplam İş Yükü (saat) 90

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 3 5 5 5 5 3 3 3 5 5 5 3
[OC] 2 5 5 5 5 5 3 3 3 5 5 5 4
[OC] 3 2 4 5 5 5 4 4 4 3 5 5 5
[OC] 4 5 5 5 5 5 5 5 5 3 5 5 5
[OC] 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 6
[OC] 7
[OC] 8
[OC] 9
[OC] 10
[OC] 11
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek