Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SST1152013234 | DOĞAÇLAMA-I | Ders | 1 | 1 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
• Doğaçlama tekniklerini öğretmek • Öğrencileri doğaçlama bilgisi ve becerisiyle donatmak • Öğrencilerin yetenekleri ile sanatsal uğraşları arasındaki bağlantıyı geliştirmek • Öğrencilere doğaçlamanın doğasını anlama fırsatı vermek • Öğrencilere kendilerini keşfetme olanağı sunmak • Öğrencilere doğaçlama oyunculukta profesyonelleşme olma olanağını vermek • Öğrencilere doğaçlama oyunculuk hakkında temel bilgi vermek • Öğrencilere doğaçlamanın odağı ile ilgili temel bilgi vermek • Öğrencileri metinsiz tiyatro ile tanıştırmak
Öğr. Gör. Züleyha Çubuk
1 | Doğaçlama tiyatro yöntemi ile ilgili temel bilgi ve becerilerine sahip olmak |
2 | Doğaçlama teknikleriyle etkin biçimde hikâye kurgulayabilmek ve oynayabilmek |
3 | Metinsiz oynanabileceğini göstermek |
4 | Doğaçlama oyunculuğun bilgisine ve farkındalığına sahip olmak |
5 | Bir birey olarak sorumluluk almak ve bir takım üyesi olarak doğaçlama mantığıyla hareket etmek |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
11 |
Yok
Yok
• Doğaçlama • Rol oynama • Spontane öykü kurgulama • Yaratıcılık • Figürleştirme
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve bir grup bütünlüğü sağlama egzersizler | ||
2 | Hız-tartım-denge egzersizleri | ||
3 | Hız-tartım-denge egzersizleri | ||
4 | Bedensel ve duyusal farkındalığı sağlama egzersizleri | ||
5 | Bedensel ve duyusal farkındalığı sağlama egzersizleri | ||
6 | Çevresel farkındalığı sağlama egzersizleri | ||
7 | Çevresel farkındalığı sağlama egzersizleri | ||
8 | Vize sınavı | ||
9 | Yansıma egzersizleri | ||
10 | Eşgüdümlü beden-mekan-duygu-hareket egzersizleri | ||
11 | Bireysel ve ikili doğaçlamalar | ||
12 | Bireysel ve ikili doğaçlamalar | ||
13 | Bireysel ve ikili doğaçlamalardan gösterime | ||
14 | Bireysel ve ikili doğaçlamalardan gösterime | ||
15 | Final sınavı | ||
16 | Final sınavı |
Anthony Frost and Ralp Yarrow, New Directions In Theatre, Impravisation In Drama, London : Macmillian Edu., 1990. Viola Spolin, Theater Games For Rehearsal, Evanston,Illinois: Northwestern University Press., 1985. Johnstone, Keith. Impro , England: Clays Ltd., 1996. Gerhard Ebert, Doğaçlama: Oyunculuk Sanatında, Çev.: Turhan Yılmaz, İstanbul: Mitos Boyut Yayınları, 2004. Ruth Zaporah, Doğaçlama Tiyatro Yöntemi (Action Teater), Çev.: Özge Tomruk
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 0 | 0 |
Derse Katılım | 15 | 6 | 90 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 |
[OC] 3 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 6 | ||||||||||||
[OC] 7 | ||||||||||||
[OC] 8 | ||||||||||||
[OC] 9 | ||||||||||||
[OC] 10 | ||||||||||||
[OC] 11 |