GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SST40120121130 SES VE KONUŞMA VII Ders 4 7 3.00

Lisans


Türkçe


ses nasıl oluşur tonlama orijinal vurgu bilgi ve becerileri kazandırmak öğrencilerin doğru nefes alma yeteneğini geliştirmek


Öğr. Gör. Orkun Öngen


1 doğru nefes öğrenir
2 ses
4
5
6 diksiyon

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Diksiyon tonlama konuşma Ses


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ses, tonlama, vurgu kavramlarının açıklanması
2 Isınma hareketleri ve ses-nefes egzersizleri
3 Isınma hareketleri ve ses-nefes egzersizleri
4 Seçilen metinler üzerinde çalışma
5 Seçilen metinler üzerinde çalışma
6 Seçilen metinler üzerinde çalışma
7 Seçilen metinler üzerinde çalışma
8 Ara sına
9 Seçilen metinler üzerinde çalışma
10 artikülasyon egzersizleri
11 artikülasyon egzersizleri
12 artikülasyon egzersizleri
13 artikülasyon egzersizleri
14 artikülasyon egzersizleri
15 artikülasyon egzersizleri
16 Fİnal

Nüzhet Şenbay, YKY Yay, Ankara, 2004 'Söz Diksiyon Sanatı A.Ş.' Mehmet Yalçın Yılmaz, 'Diksiyon', Elit yay. İstanbul, 2000 ,Güzrap Can Remzi Kitapevi, İstanbul, 2011 'Söz Söyleme Diksiyon A.Ş.' Suat Taşer, "Konuşma Eğitimi", Pegasus Yay. İstanbul, 2000



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 14 2 28
Rol Oynama / Dramatize Etme 5 5 25
Toplam İş Yükü (saat) 85

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 5 3 3 4 5 4 5 4 4 5 5 3
[OC] 2 3 3 4 3 4 5 5 5 4 5 5 4
[OC] 4 5 5 4 4 4 5 5 5 5 5 4 4
[OC] 5 4 4 5 5 5 5 5 5 4 4 4 5
[OC] 6 5 4 5 4 5 5 5 4 4 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek