Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SST40120121130 | SES VE KONUŞMA VII | Ders | 4 | 7 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
ses nasıl oluşur tonlama orijinal vurgu bilgi ve becerileri kazandırmak öğrencilerin doğru nefes alma yeteneğini geliştirmek
Öğr. Gör. Orkun Öngen
1 | doğru nefes öğrenir |
2 | ses |
4 | |
5 | |
6 | diksiyon |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Diksiyon tonlama konuşma Ses
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ses, tonlama, vurgu kavramlarının açıklanması | ||
2 | Isınma hareketleri ve ses-nefes egzersizleri | ||
3 | Isınma hareketleri ve ses-nefes egzersizleri | ||
4 | Seçilen metinler üzerinde çalışma | ||
5 | Seçilen metinler üzerinde çalışma | ||
6 | Seçilen metinler üzerinde çalışma | ||
7 | Seçilen metinler üzerinde çalışma | ||
8 | Ara sına | ||
9 | Seçilen metinler üzerinde çalışma | ||
10 | artikülasyon egzersizleri | ||
11 | artikülasyon egzersizleri | ||
12 | artikülasyon egzersizleri | ||
13 | artikülasyon egzersizleri | ||
14 | artikülasyon egzersizleri | ||
15 | artikülasyon egzersizleri | ||
16 | Fİnal |
Nüzhet Şenbay, YKY Yay, Ankara, 2004 'Söz Diksiyon Sanatı A.Ş.' Mehmet Yalçın Yılmaz, 'Diksiyon', Elit yay. İstanbul, 2000 ,Güzrap Can Remzi Kitapevi, İstanbul, 2011 'Söz Söyleme Diksiyon A.Ş.' Suat Taşer, "Konuşma Eğitimi", Pegasus Yay. İstanbul, 2000
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 85 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 |
[OC] 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
[OC] 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
[OC] 6 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |