GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MÜZ2172017231 FORM BİLGİSİ (BATI MÜZİĞİ) I Ders 2 3 2.00

Lisans



Dersin amacı öğrencilerin müzik kültürü, çözümleme, bestecilik ve yorumlama alanlarına yönelik bilgi ve becerilerini geliştirmek.


Yrd. Doç.Dr. Sercan ÖZKELEŞ


1 Müzik türlerine ilişkin bilişsel ve duyuşsal becerilerin kazanılması
2 Bireysel çalgının müzikal bütünlük içerisinde yorumlanması
3 Farklı müzik türlerinin formlarının ayırt edilmesi
4 Müzikal çözümleme
5 Şarkı formlarına ilişkin besteleme çalışmaları


Yok


Yok


Müzik Türleri


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Müzik Türleri
2 Müzik Türlerine ilişkin örnek eserlerin incelenmesi
3 Müzik Türlerine ilişkin örnek eserlerin incelenmesi
4 Müzik Türlerine ilişkin örnek eserlerin incelenmesi
5 Müzik Türlerine ilişkin örnek eserlerin incelenmesi
6 Müzik biçimlerinin temel ögeleri
7 Müzik biçimlerinin temel ögeleri ile yaratma çalışmaları
8 Ara Sınav
9 Şarkı Formları
10 Şarkı Formları ve yorumlama çalışmaları
11 Rondo, varyasyon
12 Sonat
13 Sonat
14 Envansiyon
15 Füg
16 Final

Cangal, Nurhan (2004). Müzik Formları (3. Baskı) Ankara: Arkadaş Yayınevi. Yurga, Cemal (2005). Dünya Coğrafyasında Uluslararası Sanat Müziği Türleri (1. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Say, Ahmet (2002). Müzik Sözlüğü (1. Baskı). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları. Hodeir, Andre (2003). Müzikte Türler ve Biçimler. (Çeviren: İlhan Usmanbaş). İstanbul: Pan Yayıncılık. Feridunoğlu, Lale (2004). Müziğe Giden Yol (3. Baskı). İstanbul: İnkılap Kitabevi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Bireysel Çalışma 4 4 16
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 4 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 4 20
Toplam İş Yükü (saat) 60

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10
[OC] 1 5 4
[OC] 2 5 5
[OC] 3 5 4
[OC] 4 5 4
[OC] 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek