Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜZ1042017231 | KULAK EĞİTİMİ VE SOLFEJ (MAKAMSAL) II | Ders | 1 | 2 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Türk halk müziğini kuramsal boyutuyla tanıyabilme Türk halk ezgilerini okuyup yazabilme
Prof.Sabri Yener
1 | 1-Türk halk müziği dizilerini teorik ve uygulamalı olarak kavrarlar. |
2 | 2-Türk halk ezgilerini okuyup yazabilirler. |
Var
Yok
• Sistem • Dizi • Makam • Solfej
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Türk halk müziğinde kırık ve uzun hava kavramı | ||
2 | Türk halk müziğinde biçimler | ||
3 | Türk halk müziğinde perde sistemi | ||
4 | Türk halk müziğinde perde sistemi | ||
5 | Çargah-Pençgah dizilerinde çalışmalar | ||
6 | Buselik-Kürdi-Nihavent dizilerinde çalışmalar | ||
7 | Rast-Mahur-Acemaşiran dizilerinde çalışmalar | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Uşşak- Hüseyni dizilerinde çalışmalar | ||
10 | Karciğar dizilerinde çalışmalar | ||
11 | Hicaz dizilerinde çalışmalar | ||
12 | Segah-Hüzzam-Saba dizilerinde çalışmalar | ||
13 | Ferahnak-Eviç-Irak dizilerinde çalışmalar | ||
14 | Hicazkar ve diğer makam dizilerinde çalışmalar | ||
15 | Hicazkar ve diğer makam dizilerinde çalışmalar | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
Emnalar, Atınç(1998) “Türk Halk Müziği ve Nazariyatı” Ege Üniversitesi Basım Evi, İzmir. Yener, Sabrİ(2001) “Bağlama Öğretim Metodu-II CİLT” Cem Seb Ofset, Ankara. Sarısözen, Muzaffer(1962) “Türk Halk Musikis Usulleri” Resimli Posta Matbaası, Ankara. Özkan, İsmail Hakkı(1987) “Türk Musikisi Nazariyat ve Usulleri” Ötüken Yayınları, İstanbul. Kutluğ, Fırat(2000) “Türk Musikisinde Makamlar” Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. Trt THM Repertuar Notaları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 4 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 62 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | |
[OC] 1 | 4 | 4 | ||||||||
[OC] 2 | 4 | 4 |