Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜZ30420132319 | MESLEK ÇALGISI/SES EĞİTİMİ-IV (KANUN) | Ders | 3 | 6 | 6.00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencinin müzikal bilgisini geliştirmek .Öğrencinin çalgı çalabilme yetisini geliştirmek
Yrd. Doç. Deniz AYDAR
1 | Çalgı eğitimine giren temel kavramları açıklayacaktır. |
2 | Küçük ve büyük çapta verilen alıştırma ve ezgileri çalar |
3 | Değiştirici işaret almayan, alan basit ve birleşik makamlarda verilen notaları çalar. |
4 | |
5 |
Meslek ç. şan II kANUN
Yok
• Parmak • Tutuş • Mızrap • Etüt • Makam • Eser
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı ve uygulanış biçimi | ||
2 | Nihavend makamı ve şedleri | ||
3 | Nihavend makamında kromatik çalışmalar | ||
4 | Kromatik çalışmalar esnasında mandalların pozisyonları. | ||
5 | Tanıtılan makamlarda hız çalışmaları veaçış, geçiş taksimleri. | ||
6 | Nihavend makamında saz eserlerinden eser çalışmaları. | ||
7 | Şu ana kadar verilen makamlarda, saz eserlerinden örnekler icra edilmesi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Ferahfeza makamının tanıtımı. | ||
10 | Ferahfeza makamında taksim çalışmaları. | ||
11 | Öğrenilen makamlarda açış ve geçiş taksim çalışmaları | ||
12 | Suzidil makamının tanıtımı. | ||
13 | Parmaktan ve bilekten tremola çalışmaları. | ||
14 | Sol el üzerine dayalı parmak çalışmaları. | ||
15 | Konularin tekrarı, | ||
16 | Final Sınavı |
AYDOĞDU, Gültekin-Tahir; Kanun metodu, Ankara, 2004 Ders notu: HAFIZOĞLU, Özdemir; Kanun egzersizleri ve eğitimi, Trabzon, 2009.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 9 | 10 | 90 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 9 | 10 | 90 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |